وزیر آموزش و پرورش: جایگزینی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان وجود ندارد

ارومیه- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگزینی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد که بتواند انتظارات سیستم آموزشی را به نحو مطلوب پوشش دهد و ما نیز با همه توان در راستای کاهش مخاطرات ناشی از آموزش غیرحضوری در ایام کرونا تلاش می‌کنیم.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: مخاطرات ناشی از آموزش در ایام کرونا نگران کننده بود که برای حل این مشکل، مدرسه تلویزیونی ایران با سرعت عملیاتی شد و یک هفته بعد از تعطیلی مدارس شروع به کار کرده و به سرعت توسعه یافت.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران ان به یکدیگر برای تداوم آموزش است.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم است و افراد با هویت های معلوم در این شبکه فعال هستند؛ تمام دروس و فعالیت های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز ارزیابی شد که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وی بیان کرد: اواخر اسفند ۱۳۹۹ دوباره شاخص های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه به آذربایجان غربی سفر کرده است؛ او در این سفر برنامه های متنوعی از جمله دیدار با معلمان و دانش اموزان و افتتاح چندین مدرسه را در برنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha