۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84290938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله بانه خسارتی نداشته است

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبر: 84290938
زلزله بانه خسارتی نداشته است

سنندج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: صبح امروز(یکشنبه) سه زلزله شهرستان بانه را لرزاند که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت اما خسارتی گزارش نشده است.

محمد فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز ساعت ۶، زلزله‌ای با قدرت ۳.۶ ریشتر در آرمرده بانه، ساعت ۶:۱۶ زلزله‌ای ۳.۸ ریشتری حوالی بانه و ساعت ۶:۵۲ هم زمین‌لرزه‌ای دیگر با قدرت ۳.۷ ریشتر بویین سفلی را لرزاند.

وی با اشاره به اینکه زلزله هیچگونه خسارتی نداشته‌ است، اضافه کرد: با فرماندار بانه تماس گرفته شد و مشکلی وجود ندارد، اما به هلال احمر، اورژانس، نیروهای امدادی و دهیاری‌ها آماده باش داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، از مردم بانه خواست آرامش خود را حفظ کنند و افزود: مردم اخبار موثق را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.
بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته هم زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود. در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد هم باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازی و ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

اخبار مرتبط

  • کردستان سه بار لرزید

    کردستان سه بار لرزید

    سنندج- ایرنا- سه زلزله بامداد امروز در مناطق مختلف کردستان روی داد که بزرگترین آن ۳.۸ درجه…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha