میزان اشغال تخت های بیمارستانی در البرز سه برابر شد

کرج - ایرنا -  سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز اعلام کرد که میزان اشغال تخت های بیمارستانی و مراجعه مردم به مراکز درمانی استان به علت شدت یافتن ابتلا به کووید ۱۹ نسبت به اسفندماه سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

دکتر علیرضا سلیمانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اکنون وضعیت استان به لحاظ کرونا خوب نیست و تعداد تخت های اشغال به بیش از ۹۰۰ تخت رسیده در حالی اواسط اسفندماه سال گذشته کمتر از  ۳۵۰ تخت بود.

وی ادامه داد: تعداد فوتی های کووید ۱۹ البرز از میانگین ۲ نفر در اسفند ماه ۹۹ اکنون به ۱۴ تا ۱۵ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت: محدودیت های کرونایی در استان تشدید شده و  واحدهای صنفی گروه های شغلی ۲ ، سه  و چهار تعطیل شده است .

سلیمانی یاد آور شد که  اعمال محدودیت ها در تجارب قبلی نشان داد که در مهار کرونا تاثیر دارد، اگر مردم  به مسافرت نروند و مغازه ها بسته شود زنجیره کرونا قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: موج چهارم در البرز با شتاب بیشتر نسبت به موج های قبلی  آغاز شده زیرا این استان در مسیر گردشگران و مسافران قرار دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت : موج چهارم قدرت سرایتش به خاطر وجود ویروس جهش یافته بیشتر است و این ویروس دارای سرعت بالای سرایت و شدت بیماری نسبت به ویروس ووهان است.

سلیمانی افزود: بررسی ها نشان می دهد که میزان ابتلا به کووید۱۹ و مرگ ومیر افراد زیر ۵۰ سال در استان البرز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که میزان  مراجعه روزانه به بخش های  بستری بیمارستان های البرز سه برابر و شمار مراجعان سرپایی در استان  چهار برابر شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز از مردم خواست تا در خانه ها بمانند و درصورت تردد در مکان های عمومی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا ایمنی بدن را ۱۰۰ درصد نخواهد کرد ، گفت: حتی کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا افرادی که در ماه های گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده اند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استان البرز از هفته گذشته وارد موج چهارم و وضعیت قرمز کرونایی شده است.

کووید ۱۹ تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر به تخت های بستری بیمارستان های البرز کشانده و حدود سه هزار فوتی در این استان داشته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha