بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی به ۳۵۰ نفر در روز رسید

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی، با افزایشی بیش از ۲ برابری نسبت به ابتدای سال، به حدود ۳۵۰ نفر در روز رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه به نقل از دکتر مهدی قلیان اول گزارش داد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی خراسان رضوی به طور چشمگیری افزایش یافته است، در حالی که شمار آنان در ابتدای امسال روزانه ۱۳۰ نفر بود.
وی بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین راهکار پیشگیری از بروز کرونا محسوب می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۲۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که شمار بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه به ۲۷۰ نفر افزایش یافته و مرگ و میرهای ناشی از آن نیز در این استان ۲ رقمی شده است.
وی بیان کرد:  براساس نرم افزار ماسک هم اینک ۱۳ شهرستان خراسان رضوی قرمز،  ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

۸۰  درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۷۴ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha