۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84294969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک میلیون وعده غذای گرم بین مددجویان کمیته امداد گلستان توزیع می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و با راه‌اندازی ۲۵۰ آشپزخانه در طرح "اطعام مهدوی"، یک میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان این نهاد در استان توزیع می‌شود.

عیسی بابایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان پارسال ۳۱۴ هزار وعده غذای گرم میان مددجویان کمیته امداد گلستان توزیع شده بود که امسال با افزایش بیش از سه برابری این رقم به یک میلیون وعده رسید.

وی راه اندازی نخستین آشپزخانه اطعام مهدودی در مسجد جامع گلشن گرگان در اولین روز ماه رمضان خبرداد و گفت: در دیگر بقاع متبرک امامزادگان، مساجد و مراکزی نیکوکاری که امکان طبخ بهداشتی و مطلوب غذا فراهم باشد این آشپزخانه ها دایر می شود.

وی همچنین به دیگر طرح های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود : تلاش می کنیم با کمک نیروهای بسیجی، جهادی، خیران، اصناف، سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و موسسات خیریه، سرپرستی ۳۰ هزار یتیم را در طرح اکرام ایتام و محسنین به حامیان بسپاریم.

بابایی گفت : ۱۲ هزار نفر از جمعیت گلستان تحت حمایت های ۱۶ هزار حامی طرح ایتام و محسنین قرار دارند و با توجه به اینکه سرانه ماهانه واریزی خیران و حامیان برای هر فرد کمتر از ۲ میلیون ریال است تلاش می کنیم با افزودن ۳۰ هزار حامی جدید ، سرانه افراد تحت پوشش را به حدود ۴ میلیون ریال افزایش دهیم.

به‌گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، در این طرح حامیان با گرفتن شماره کارت بانکی متعلق به مددجویان، به صورت ماهانه کمک های نقدی خود را به حساب آنان واریز می کنند.

حامیان ایتام در گلستان سالانه ۱۹۰ میلیارد ریال کمک نقدی به حساب ایتام واریز می کنند که از این تعداد حدود هفت هزار حامی، کارمند هستند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ۸۰ هزار خانوار را زیر پوشش خدمات خود دارد که ۵۰ درصد آن طی یکسال اخیر مورد حمایت قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha