به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت نیرو، سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) برای اجرای ماده (۲۵) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راهاندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط به شکایت و درخواستهای مردم در بخش خدمات برق رسیدگی میکند.
در معرفی این سامانه آمده است: «چنانچه از چگونگی ارائه خدمات، نقض قوانین و مقررات و عدم انجام وظیفه از سوی مسوولان شرکتهای توزیع نیروی برق یا شرکتهای برق منطقهای شکایتی داشته و خواهان رسیدگی و احقاق حق در زمینههای مربوط هستید یا از سوء جریانهای اداری نظیر اخذ رشوه، سوء استفاده از مقام یا موقعیت اداری، تضییع اموال عمومی و دولتی، وجود فساد و جرم یا دیگر تخلف اداری اطلاعاتی دارید، میتوانید موضوع را از طریق سمات اعلام تا برپایه ضوابط و مقررات به آن رسیدگی شود.»
در این سامانه امکان ثبت تخلف و استفاده غیرقانونی از برق برای استخراج رمز ارز نیز وجود دارد.
شکایت و درخواستهای ثبت شده برای رسیدگی به شرکتهای مرتبط ارسال و پاسخ لازم پس از بررسی از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.
همه اطلاعات هویتی اعلامکنندگان فساد و تخلف، در شرکت توانیر محفوظ خواهد ماند.
ابلاغ دستورالعمل حمایت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق
به گزارش وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر، دستورالعمل صیانت و حمایت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق را ابلاغ کرد.
این دستورالعمل که در راستای اجرای آییننامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاههای اجرایی و با توجه به مصوبه هیات وزیران و قانون ارتقای سلامت اداری تدوین شده است، توسط «محمدحسن متولیزاده» رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، امضا و به شرکتهای زیرمجموعه ابلاغ شد.
نظر شما