۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84295482
T T
۰ نفر
منبع: پزشک خوب | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

به دنبال بهترین روانشناس نباشید!

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84295482
به دنبال بهترین روانشناس نباشید!

واقعیت این است که یک روانشناس چوب جادو ندارد! وقتی وارد اتاق درمان یک رواندرمانگر می‌شوید و تصمیم می‌گیرید روان درمانی را آغاز کنید، باید بدانید که روان درمانی حاصل تلاش دو طرفه روانشناس و مراجع است.

این روزها افراد زیادی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن یک دکتر روانشناس خوب در تهران و سایر شهرها هستند. واقعیت این است که زندگی شهرنشینی، تنش‌های مربوط به زندگی اجتماعی، بیماری‌ها، مشکلات خانوادگی و … فشار روانی زیادی را به افراد وارد می کند.

فشارهای روانی در نهایت منجر به رفتارهای نامناسب، بروز مشکلات خانوادگی و کاری، شکست‌های عاطفی و یا بیماری‌های مختلف جسمی (بیماری‌های قلبی، دردهای جسمی بدون دلیل و … ) و همچنین بیماری‌های روانی مثل افسردگی می‌شود.

حضور یک فرد همدل و همراه در این شرایط دشوار می‌تواند به فرد کمک کند تا احساسات ناخوشایند خود را درک کرده و بهتر بتواند روابط خود را با دیگران مدیریت کند. یک روانشناس، فردی است که در این زمینه آموزش دیده و آگاهی و تجربه لازم را برای کمک به این افراد در اختیار دارد.

‌آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین دکتر روانشناس خوب در تهران کیست؟

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه روانشناس خوب پیدا کنیم؟

بهترین دکتر روانشناس کیست؟

واقعیت این است که یک روانشناس چوب جادو ندارد! وقتی وارد اتاق درمان یک رواندرمانگر می‌شوید و تصمیم می‌گیرید رواندرمانی را آغاز کنید، باید بدانید که رواندرمانی حاصل تلاش دو طرفه روانشناس و مراجع است. یک روانشناس – هر چقدر هم که خوب باشد! – تا زمانی که شما نخواهید و خودتان به صورت فعالانه تلاشی در جهت بهبود حالتان نکنید، نمی‌تواند به شما کمک کند.

روانشناس وظیفه دارد در اتاق درمان یک محیط سالم و اطمینان‌بخش را برای فرد فراهم کند. در این شرایط فرد می‌تواند با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس کافی از نگرانی‌ها و احساسات خود صحبت کند. در عین حال، دکتر روانشناس به کمک آموخته‌های خود و تجاربی که دارد به فرد کمک می کند تا افکار، احساسات و رفتارهای خود را تغییر دهد.

بنابراین پاسخ به این سوال که «بهترین روانشناس کیست؟» چندان ساده به نظر نمی‌رسد. در ادامه برخی ویژگی‌های یک روانشناس خوب و باتجربه را به شما معرفی می‌کنیم. شناخت این ویژگی‌ها قطعاً در انتخاب یک متخصص روانشناس به شما کمک می‌کند.

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک روانشناس باید ترکیبی از دانش روانشناسی، مهارت‌های بین فردی و ویژگی‌های شخصیتی را دارا باشد. در ادامه به طور خلاصه به بررسی این خصوصیات مهم می‌پردازیم.

‌۱- به روز بودن و میل به یادگیری

۲- روحیه همدلی

۳- قدرت حل مسئله

۴- مرزهای مشخص

۵- قابل اعتماد بودن

۶- صبوری

۷- توجه به پیشینه فرهنگی

هنگام انتخاب روانشناس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • مدرک تحصیلی روانشناس
  • دوره های تخصصی گذرانده شده توسط روانشناس
  • حوزه‌ای که در آن تبحر دارد (کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج، مشاوره فردی و ...)
  • پوشش یا عدم پوشش بیمه‌های سلامت
  • میزان تجربه مشاور
  • نظرات مراجعان قبلی درباره روانشناس
  • استفاده از تجربه رواندرمانی دوستان و سایر اطرافیان

‌چگونه روانشناس خوب پیدا کنیم؟

بررسی تک به تک همه موارد گفته شده کاری دشوار و شاید غیر ممکن است. نمی‌توان لیست همه روانشناسان تهران را استخراج کرد و موارد ذکر شده را در مورد هر فرد بررسی کرد. یکی از بهترین راه‌ها، استفاده از وبسایت‌های معرفی و جستجوی پزشک است که بانکی از همه روانشناسان کشور در خود دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بر اساس ملاک‌های خودتان روانشناس موردنظرتان را انتخاب کنید.

برای مثال در وبسایت پزشک خوب می‌توانید به راحتی براساس نوع تخصص، شهر، محله و نوع مشاوره (آنلاین / تلفنی / حضوری) روانشناس مدنظر خود را پیدا کنید و به صورت آنلاین، نوبت رزرو کنید. در صفحه هر متخصص، رزومه کاری و تحصیلی، هزینه ویزیت برای ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت، ساعات حضور در مطب حضوری و مطب آنلاین، بیمه‌های طرف قرارداد و آدرس ذکر شده است. خب اگر همچنان سوال دارید که بهترین روانشناس تهران کیست کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین روانشناس‌های تهران را بر اساس معیارهای مختلف ملاحظه کنید:

دکتر روانشناس خوب

 م. خ 

۰ نفر
منبع: پزشک خوب | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha