۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84297895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه شهرداری سنندج

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 84297895
خبرهای کوتاه شهرداری سنندج

سنندج - ایرنا - پرداخت مطالبات بازنشستگان، برگزاری مراسم آنلاین ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه رمضان و برگزاری نشست‌های فرهنگی تاریخی به مناسبت روز سنه(سنندج) سه خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا،  مدیر مالی شهرداری سنندج اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته تعداد ۲۲۵ نفر از همکاران بازنشسته شده‌اند که از این تعداد در سال ۹۶ تعداد ۴۳ نفر، سال ۹۷ تعداد ۵۱ نفر، در سال ۹۸ تعداد ۷۹ نفر از همکاران و در سال گذشته ۵۲ نفر  بازنشسته شده‌اند.

آسیه یوسفی با اشاره به پرداخت ۶۵ میلیارد ریال از مطالبات کارکنان و گارگران بازنشستگان شهرداری در سال گذشته افزود: این مبلغ در راستای تسویه پاداش پایان خدمت، سنوات، مانده مرخصی و مطالبات مرتبط با احصاء سابقه و حق بیمه چهار درصد سخت و زیان‌آور کارکنان وکارگران پرداخت شد.

وی اضافه کرد: فقط مطالبات همکارانی که در اسفند  سال گذشته بازنشسته شده و هنوز میزان مزایای پایان خدمت آنها برآورد نشده پرداخت نشده است و به محض مشخص شدن مزایا نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.

مدیر مالی شهرداری سنندج یادآور شد: علاوه بر رویکرد جوان گرایی، تکریم پرسنل باسابقه، برای همه کارکنانی که در شرف بازنشستگی بوده براساس برنامه زمانبندی شده بازنشسته خواهند شد و انجام تشریفات اداری برای بازنشستگی  همکاران و پرداخت مزایای پایان خدمت آنها در اولویت کاری این شهرداری قرار دارد.

برگزاری مراسم آنلاین ترتیل خوانی قرآن کریم 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا  امکان برگزاری مراسم‌های این ماه پر خیر و برکت با حضور شهروندان وجود ندارد.

سرکوت نجفی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده  شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری موسسات و تشکل‌های قرآنی استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان  اقدام به برگزاری مراسم آنلاین ترتیل خوانی قرآن کریم کرده است.

وی گفت: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کردستان باهر روز یک جزء قرآن از ساعت ۱۶ الی ۱۷ به مدت یک ساعت برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج یادآور شد: شهروندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرامی به نشانی  etehadyeh_Qurani_kurdestan از این مراسم پر فیض بهره مند شوند.

برگزاری نشست‌های فرهنگی مجازی به مناسبت روز سنه

رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: چند سالی است که با پیشنهاد "شورای شهر" و مصوبه "شورای فرهنگ عمومی استان" روز ۶ اردیبهشت به نام "روز سنندج" نامگذاری شده است بنابراین و با توجه به شرایط کرونایی برخی برنامه‌های فرهنگی در راستای  گرامیداشت این روز تدوین شده است.

سید غریب سجادی افزود: در راستای گرامیداشت این روز شورا و شهرداری سنندج در نظر دارند با توجه به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، برنامه‌های فرهنگی و هنری محدودی را در فضای مجازی برگزار کنند.

وی اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطر مشاهیر و شخصیت‌های نامی سنندجی از طریق نصب عکس آنها بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، برگزاری نشست‌های تخصصی(در فضای مجازی) با موضوعات فرهنگی، تاریخی و چاپ ویژه‌نامه ژیار با محوریت روز سنندج از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت روز سنه تدوین شده است.

رییس شورای شهر سنندج از تمام شهروندان و صاحب‌نظران درخواست کرد، با ارسال مطالب و پیشنهادات خود (مخصوصا معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر) ما را در برگزاری هرچه بهتر این رخداد فرهنگی یاری کنند.

وی یادآور شد:‌ علاقمندان می‌توانند مطالب و پیشنهادات خود را در سه محور ذکر شده( و یا سایر حوزه‌های پیشنهادی) تا تاریخ ۳۱ فروردین به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج ارسال کنند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha