انتخابات مظهر توانایی و اقتدار ملی یک کشور است 

همدان- ایرنا- مدیرکل حراست استانداری و مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان همدان گفت که حضور پرشمار در انتخابات نماد مشروعیت و مظهر توانایی و اقتدار ملی یک کشور است.

«اسدالله عباس زاده» روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت انتخابات و وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات، اظهار داشت: برای بیان اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات می توان به سخنان گُهربار رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: «ملت ما باید امکان سوء استفاده های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد».

مدیرکل حراست استانداری همدان افزود: دشمن تلاش می کند با کاهش میزان مشارکت، انتخابات در ایران چشمگیر نباشد و اینگونه وانمود کند که ملت، رغبتی به انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خویش برای ترسیم آینده ایران اسلامی ندارد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات پر اهمیت و مورد توجه مردم باید شرکت در انتخابات و تخطئه کردن اهداف دشمن باشد بنابراین باید با حضور حداکثری نه تنها یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونی برگزار کرد، بلکه توان و اقتدار ملی کشور را نیز بیش از پیش به نمایش گذاشت.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات، مظهر حضور مردم، احقاق حق و توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور محسوب می شود حضور حداکثری در انتخابات نیز می تواند زمینه اتحاد و انسجام داخلی را فراهم کرده و مردم بر سرنوشت خویش حاکمیت داشته باشند.

عباس زاده بیان کرد: یکی از استوانه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکیه بر آرا عمومی یا همان رای مردم است و در این باره حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:«رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی» بنابراین مفهوم جمهوریت در این نظام، به پذیرش حق مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاکمان اشاره دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی مردم به عنوان یکی از ارکان مهم ایفای نقش کرده چراکه آنها مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی را تعیین می‌کنند؛ تاریخ انقلاب اسلامی گویای این است که نظر و رای مردم فقط به دوران تاسیس نظام جمهوری اسلامی بر نمی گردد بلکه همواره جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آنها بر مسئولان مقید بوده است.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: اداره کل حراست استانداری همدان با تعامل سایر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و با پیش بینی، پیشگیری و شناخت تهدیدات و آسیب‌ها و اطلاع رسانی به موقع به مدیران دستگاه نسبت به اجرای ماموریت ذاتی خود که صیانت و حفاظت از کارکنان، اسناد و مدارک طبقه بندی شده و تجهیزات و اماکن مجموعه است تلاش می کند.

عباس زاده افزود: در این راستا اداره کل حراست استانداری همدان به منظور ارتقای سطح آگاهی مسئولان و کارشناسان حراست فرمانداری‌های و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای ماموریت‌ها به خصوص برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی جلسات حضوری و غیر حضوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات مکلف به ارسال مدارک داوطلبان به مراجع چهارگانه برای استعلامات قانونی و پیگیری در خصوص دریافت پاسخ از مراجع مربوطه و اعلام نتایج بوده همچنین تامین امنیت اقلام و ملزومات انتخاباتی از زمان تحویل در ستاد تا توزیع در مکان های اخذ رای و در نهایت جمع‌آوری آنها بر عهده این کمیته است.

مدیرکل حراست استانداری همدان، تعیین صلاحیت پرسنل معمول به ستاد انتخابات، تعامل و همکاری با کمیته های ستاد انتخابات در راستای اهداف و برنامه های پیش بینی شده، ارائه گزارشات نوبه ای به ستاد انتخابات استان، اجرای وظایف محوله از سوی ستاد انتخابات استان، نظارت و کنترل همه ترددها به ستاد در روز برگزاری انتخابات، حضور نماینده حراست در جلسات مرتبط با انتخابات که موضوعیت حراستی دارد را از دیگر وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات برشمرد.

عباس زاده بیان کرد: صدور کارت اعضا و ترددکنندگان به ستاد انتخابات بر اساس معرفی دبیر ستاد انتخابات، انجام تمهیدات حفاظتی لازم در حوزه فناوری مرتبط با انتخابات بر اساس شرح وظایف حراست آی.تی و مصوبات ستاد انتخابات و نظارت بر گردش اسناد و مکاتبات انتخاباتی دارای طبقه بندی به منظور رعایت اصول حفاظتی از وظایف این کمیته محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha