۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84299347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۲۸ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی در اجرای مفاد ماده ۵۵ تشکیل و ۶۲۰ هزار مترمربع از اراضی منابع طبیعی این استان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد.

کاوه اورک بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، ۱۰۸ فقره پرونده به میزان ۴۴۱ هزار کیلوگرم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع  درختان ۱۸۸ فقره پرونده و به میزان ۴۴هزار و ۳۶۷  اصله درخت و نهال و همچنین در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۵۵ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شده است.

اورک بختیاری یادآور شد: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان ۱۸۸ فقره پرونده و به میزان ۴۴ هزار و ۳۶۷ اصله درخت و نهال و همچنین در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۵۵ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شد.

وی گفت: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع  گزارش دهند.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha