۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1550
کد خبر: 84300736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بالغ بر ۲ میلیون متر مربع املاک علوی و شبه علوی در گیلان واگذار شد

رشت-ایرنا-استاندار گیلان از واگذاری بالغ بر دو میلیون و ۱۶۴ هزار متر مربع  اراضی موسوم به علوی و غیرعلوی به واجدان شرایط از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا زمان حاضر و صدور هفت هزار و ۹۹ سند برای این املاک در گیلان خبر داد .

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز دوشنبه در آیین نمادین واگذاری اسناد املاک موسوم به اراضی علوی و شبه علوی استان به تعدادی از واجدان شرایط با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی بنیاد مستضعفان در اجرای فعالیت‌های تولیدی در گیلان گفت : همه دستگاه‌ها ملزم به همراهی برای تحقق شعار سال هستند.

وی به دیدار هفته گذشته خود با رئیس بنیاد مستضعفان در جهت استفاده بهینه از ظرفیت املاک و اراضی در اختیار این مجموعه برای اجرای طرح زراعت چوب و نیز فعالیت های تولیدی دیگر اشاره و ابراز امیدواری کرد اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گیلان، در مسیر افزایش مشارکت در تولید ، تثبیت و توسعه اشتغال استان در سال جاری بیش از گذشته نقش آفرینی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و نیز الزام همه دستگاه‌ها به همراهی برای انجام این مهم، خاطرنشان کرد اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گیلان، در مسیر افزایش مشارکت در تولید ، تثبیت و توسعه اشتغال استان در سال جاری نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتظاراتی از همه دستگاه های اجرایی و نهادها برای تحقق شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ وجود دارد، گفت: براین مبنا شناسایی تمامی ظرفیت ها و چالش های موجود از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتقاء سطح معیشت و درآمد اقشار نیازمند جامعه را از موضوعات مورد تأکید بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام اسلامی عنوان و هر اقدامی در این راستا را ارزشمند توصیف کرد و افزود: فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها  و همچنین دستگاه های بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک استان، برای تحقق اهداف تعیین شده در سال جاری همراهی و اهتمام جدی داشته باشند.

در پایان این مراسم در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛ اسناد واگذاری شده املاک به صورت نمادین به پنج نفر از مالکان توسط استاندار گیلان تحویل داده شد.

 زمین های بنیاد علوی،  زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال ۶۶ به عنوان یک شرکت و موسسه غیرتجاری ثبت شد و در سال ۸۴ همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را  آغاز کرد.

گیلان افزون بر ۱۴هزار و ۴۲ کیلومترمربع و دو و نیم میلیون نفر جمعیت از متراکم ترین استان های کشور است. تراکم جمعیت در این استان با ۱۷۷ نفر در هر کیلومترمربع جایگاه سوم را در ایران دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha