شهردار مشهد از شورای این شهر تذکر گرفت

مشهد- ایرنا- محمد رضا کلایی شهردار مشهد در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای این شهر بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه خانه سیدی مشهد تذکر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تذکر را روز دوشنبه محمد حاجیان شهری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد بابت تاخیر در اجرای پروژه تصفیه خانه سیدی علیرغم گذشت ۳۰ ماه از تاکید شورای شهر به شهردار داد.
همچنین در جلسه امروز لایحه تعیین تکلیف برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد از جمله پروژه های امت، کوشش، رسول زادگان، افق ارغوان، جانباز، مهر و ماه، مجتمع ایستگاهی، حافظ و گذرفرهنگی گلستان بررسی و مصوب شد.
طبق این مصوبه، این پروژه‌ها به علت مشکلات و دلایل متعدد فنی، اجرایی، مالی و حقوقی عدم ارائه تضامین قراردادی، تاخیر در مقدمات اجرای پروژه، تغییر در نقشه‌های اجرایی یا شهرسازی، ایجاد مشکلات مالی برای سرمایه گذاران و از جمله فوت دو تن از سرمایه گذاران، به نتیجه نرسیدن اخذ مجوز از کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری از طرف شهرداری فسخ شد.

بنا بر این گزارش، تمامی دارایی و آورده شهرداری در این پروژه‌ها نیز در تصرف و اختیار شهرداری مشهد است که در راستای تحقق شهر ترمیمی و حل و فصل اختلافات بدون مراجعه به محاکم قضایی، به شهرداری مشهد اجازه داده شد در صورت عدم طرح هرگونه ادعا از سوی طرف های قراردادی مذکور، شهرداری نیز از پیگیریهای حقوقی و قضایی راجع به پروژه های یادشده صرف نظر کرده و پرونده این پروژه ها مختومه تلقی شود.
همچنین در جلسه علنی امروز با استعفای مجتبی بهاروند از کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با رای اعضای شورای شهر احمد نوروزی به عنوان عضو جایگزین در این کمیسیون انتخاب شد.
تصویب لایحه تهاتر و تسویه بدهی ساختمان هتل فرهنگ و هنر از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود که طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به صدور پایانکار ساختمانی هتل فرهنگ و هنر واقع در خیابان رازی غربی اقدام و مطالبات ناشی از آن را با حسابهای فی‌مابینی و یا با دریافت خدمات متناسب تهاتر کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha