۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84301011
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار هکتار جنگل در آذربایجان‌غربی محلول‌پاشی هوایی می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری در راستای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط، سه هزار هکتار از جنگل های جنوب استان که در محدوده عرصه جنگلی زاگرس قرار دارند، محلول پاشی هوایی خواهند شد.

هادی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی با استفاده از ۲ فروند هواپیمای محلول پاش به مدت ۲ هفته اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای پیشگیری از بروز آفت در جنگل های زاگرسی جنوب آذربایجان غربی اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: جنگل های استان که نقطه آغازین ناحیه رویشی جنگل های زاگرسی به شمار می رود، از مهمترین گونه های نادر طبیعی بوده که به صورت طبیعی در سطح شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد و باید با روش های علمی و تحقیقاتی از این گونه های ارزشمند طبیعی به صورت مطلوب و بهینه حفاظت و صیانت کرد.

قاسمی اظهار کرد: با محلول پاشی هوایی طی سال های گذشته، تا حدود زیادی از پیشرفت و توسعه این آفت جلوگیری شده ولی این اقدامات باید ادامه دار باشد و با استفاده از توان علمی و تحقیقاتی بیش از گذشته اقدامات خود را برای حفاظت از جنگلها و مبارزه با آفت های موجود گسترش و توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا، محلول پاشی هوایی از سال ۱۳۹۳ در جنگل های زاگرسی آذربایجان غربی آغاز شده است.

۱۰۱ هزار هکتار جنگل زاگرسی در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد؛ این منطقه آغاز رویشگاه جنگل های زاگرسی در کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha