تجهیز دهیاری و لایروبی ۲۴ سردهنه کشاورزی در تالش

آستارا - ایرنا - فرمانداری تالش توان موتوری دهیاری هرندان بخش حویق را با تحویل یک دستگاه بیل‌بکهو تقویت کرد و با پیگیری بخشداری اسالم این شهرستان، ۲۴ سردهنه آبیاری اراضی کشاورزی لایروبی و آبگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار تالش روز چهارشنبه در آیین رونمایی و تحویل بیل بکهو در این شهرستان گفت: این دستگاه با اعتبار ی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خریداری شده و به دهیاری هرندان بخش حویق تحویل داده می شود.

 محمد حسین شاهکویی افزود: ۱۰ درصد بهای این وسیله از سوی دهیاری و بقیه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده است و هدف از این کار، ارتقای توان موتوری و فنی دهیاری برای تسریع کارهای عمرانی است.

روستای هرندان بخش حویق تالش سه هزار نفر جمعیت دارد.

لایروبی و آبگذاری ۲۴ سردهنه کشاورزی در اسالم

بخشدار اسالم تالش از تکمیل لایروبی و آبگذاری ۲۴ سردهنه آبیاری اراضی کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب و بهره وری زمین های قابل کشت خبر داد.

لیلا یاری روز چهارشنبه گفت: ۶۰ کیلومتر از انهار کشاورزی لایروبی شده و سردهنه های مناطق پیرهرات، کله سرا، بالاده لمر سفلی و میانده سیاه علم آبگذاری شده و سردهنه شیخ چوب در وارده سرا، شفقت و سیاه چال در حال بازسازی است.

وی ۲ رودخانه ناورود و خاله سرا، چهار آب بندان، ۳۴ حلقه چاه عمیق، ۳۴۳ حلقه چاه نیمه عمیق و چهار استخر کشاورزی را از منابع آب بخش اسالم نام برد و گفت: از این منابع برای آبیاری چهار هزار و ۳۰۰  هکتار اراضی استفاده می شود.

وی سنتی بودن سردهنه ها را موجب افزایش هزینه ترمیم و بازسازی آنها دانست و افزود: سالانه ۵۲ میلیون متر مکعب از منابع آبی این بخش از طریق سر دهنه ها تنظیم و به مصرف اراضی کشاورزی به خصوص شالیزارها می رسد.

بیشتر اهالی اسالم کشاورز هستند و کشت غالب در این بخش برنج است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha