۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84302399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ماسک در مهاباد کمتر از ۶۰ درصد است

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبر: 84302399
استفاده از ماسک در مهاباد کمتر از ۶۰ درصد است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و هم اکنون، به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است.

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه اولیه ترین سلاح مقابله با ویروس خطرناک کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است اما همچنان برخی از افراد از رعایت آن خودداری کرده و زمینه گرفتار شدن خود و بقیه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش آمار مبتلایان، مهاباد را در شرایط وضعیت قرمز کرونایی قرار داده بر این اساس ستاد مقابله با کرونا مجبور به اعمال محدودیت های اجتماعی و ترافیکی شده است. 

فرماندار مهاباد با بیان اینکه محدودیت‌های جدید تا پایان هفته جاری ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان امکان تمدید محدودیت ها وجود دارد.

خدرلو با بیان اینکه هم اکنون کادر درمانی محتمل فشار سنگینی است، گفت: امکانات بیمارستانی و تخت های ویژه بیماران محدود بوده و در صورت همراهی نکردن شهروندان فاجعه ای بزرگ رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال‌های گذشته توجه ویژه به حوزه سلامت کرده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی جزء کشورهایی است که در زمینه مقابله با کرونا علی رغم محدودیت و تحریم های ظالمانه بسیار خوب عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر به بیش از سه برابر روزهای گذشته رسیده و شرایط خطرناکی را به دلیل افزایش شیوع این بیماری در شهرستان مهاباد به وجود آورده است.

۱۴ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت کرونایی دارند و روز به روز به تعداد بیماران، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا با سرعت زیاد افزوده می شود.

تاکنون ۳۵۱ مهابادی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha