۹۴ پاکبان مهابادی علیه کرونا واکسینه شدند

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 84302540
۹۴ پاکبان مهابادی علیه کرونا واکسینه شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۹۴ پاکبان این شهر طی ۲ مرحله علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

بهاء الدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح واکسیناسیون پاکبانان شهرداری روز گذشته ۶۸ نفر و امروز نیز ۲۶ نفر دیگر از ماموران خدمات شهری با تزریق واکسن "سینوفارم" در واحد واکسیناسیون بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: مرحله دوم تزریق این واکسن نیز ۲۸ روز دیگر خواهد بود و تمام پاکبانان باید در موعد مقرر نسبت به دریافت دوز دوم این واکسن مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: تمام پاکبانان و عوامل شهرداری که واکسن دریافت کرده‌اند، از طرف شهرداری این شهر معرفی شده و با نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان قالب طرح واکسیناسیون پاکبانان انجام شده است. 

حسینی، با بیان اینکه پاکبانان پس از کادر درمان به دلیل نوع فعالیت کاری بیش از همه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افزود: این گروه، آسیب پذیرترین قشر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و در صورت بی توجهی به امر واکسیناسیون می توانند انتقال دهنده ویروس به دیگران به ویژه خانواده‌های خود باشند

وی اظهار داشت: پاکبانان شهرداری بطور مستقیم با زباله به ویژه ماسک های رها شده در معابر و خیابان های شهری سرو کار دارند و جمع آوری آنها آلودگی هایی دارد و بر این مبنا تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی اهمیت بسزایی دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده تاکنون ۳۵۱ نفر در این شهرستان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha