۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84302605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضریب اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان ٢٣ درصد بود

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84302605
ضریب اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان ٢٣ درصد بود

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی مجاز استان نوروز ١۴٠٠ به دلیل همه‌گیری کرونا ۲۳ درصد بود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا دوست‌محمدی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها افزود: اقامت مسافران نوروزی امسال ٩۶ درصد کاهش یافت. 

وی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی مجاز استان ۲۳ درصد بود که این رقم نسبت به سال قبل از شیوع کرونا،  ۹۶.۸۸ درصد افت داشت. 

 وی بیان کرد: نوروز امسال با هدف رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی در راستای سفر هوشمند و مسئولانه، موزه‌ها و اماکن تاریخی رسمی و تحت نظارت اداره‌کل که قابلیت کنترل و تدابیر لازم را برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشتند، بازگشایی شدند و نسبت به دو سال گذشته بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها ٩٠ درصد کاهش یافت. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، صنعت گردشگری روزهای سختی را پشت سر گذاشت و در حال حاضر نیز از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، اضافه کرد: ستاد خدمات سفر استان سمنان در نوروز ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با شعار سفرهای هوشمندانه و مسئولانه فعالیت کرد.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha