۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84302607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندارگناوه: مقاوم‌سازی منازل نقش بسزایی در کاهش خسارت زلزله داشت

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی یکی از دلیل‌های اصلی کاهش خسارت و آسیب‌های وارده به منازل روستاهای واقع در کانون زلزله این شهرستان است.

غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده زلزله به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اساس بازدید صورت گرفته و نظر کارشناسان بنیاد مسکن در حادثه زمین لرزه ۵.۹ ریشتری روزیکشنبه هفته جاری این شهرستان خسارت حاد و زیادی به منازل مردم وارد نشده‌است و عمده آسیب‌ها ناشی از این زلزله به نسبت شدید تخریب دیوار و ترک خوردگی واحدهایی روستایی بود که فرسوده و قدیمی هستند و استحکام لازم را نداشتند.

وی اظهارکرد: نیاز است که مسئولان برای حفظ سرمایه‌های ملی و مردم بجد و با سرعت به سمت مقاوم سازی بناها حرکت کنیم و  مردم باید با انگیزه بالا در این زمینه مشارکت کنند.

فرماندارگناوه گفت: مقاوم سازی واحدهای روستایی با تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چندسال اخیر توسط دولت تدبیر و امید یکی از کارهای با ارزش است که آثار آن نمایان و به عینه در سطح کشور و این شهرستان دیده می‌شود.

وی افزود: در ۶۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۲۲ هزار و ۷۵۰ نفر حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده‌است و ۴۰ درصد دیگر نیز در این مرحله قرار دارد.

مهرجو بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات خوبی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی به روستائیان پرداخت می‌کند  و مردم از این امتیاز خوب استفاده کنند.

فرماندار گناوه گفت:  در حادثه زلزله ۲۹ فرویدین ماه تعدادی از روستاهای بخش مرکزی ازجمله شول، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی ، اسلام آباد و گمارون که به کانون زلزله نزدیک بودند دچار خسارت در حوزه ابنیه و دیوار منازل و واحدهای مسکونی شدند.

مهرجو بیان کرد: اکیپ‌های ارزیاب در  ۲ روز گذشته در قالب ۲ تیم جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن کار امداد رسانی و ارزیابی نهایی خسارت را آغاز کرده‌اند که پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha