تزریق واکسن کرونا به ۲۰۰ پاکبان پاکدشتی آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان پاکدشت گفت: نخستین مرحله از واکسیناسیون ۲۰۰ پاکبان شهرداری پاکدشت در برابر کرونا از امروز/سه شنبه/ آغاز شد.

"رجب زینی‌وند" روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در نخستین مرحله از تزریق واکسن علیه کرونا ۲۰۰ نفر از نیروهای پاکبانی شهرداری پاکدشت در برابر این ویروس واکسینه می شوند.


وی با اشاره به اینکه پاکبانان در اولویت ایمن سازی سراسری در مقابله با بیماری کوید۱۹ قرار دارند، گفت: پاکبانان از جمله اقشار در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند که با توجه به نوع خدمات رسانی در معرض تهدیدات ناشی از این ویروس مهلک قرار دارند که با تلاش صورت گرفته، تزریق واکسن برای این قشر محقق شد.


زینی وند افزود: در کنار گروه‌های هدف، واکسیناسیون کرونا روزانه برای ۲۵ نفر از نیروهای خدماتی و پاکبانان در حال انجام می‌باشد.


وی اظهار داشت: تا کنون ۹۲ دُز واکسن بر اساس اولویت بندی نیروهای خدماتی، به نیروهایی که در غسالخانه‌ها فعالیت دارند تزریق شد.


وی با تأکید بر اینکه در موضوع تزریق واکسن به پاکبانان، اولویت با کارگرانی است که بیماری زمینه‌ای داشته و یا مسن‌تر از بقیه بودند، تصریح کرد: با بررسی میدانی صورت گرفته تزریق واکسن به پاکبانان عوارضی را به دنبال نداشته و تمام پاکبانان در سلامت هستند.


زینی وند اضافه کرد: بعد از تزریق واکسن همچنان توصیه می‌شود تا واکسینه شدن تمامی افراد جامعه تمامی پروتکل‌ها و نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن به منظور حفظ سلامتی رعایت کنند.


وی گفت: تا کنون چهار نفر از جانبازان، ۱۱۵ نفر سهمیه نظام پزشکی بخش خصوصی، ۱۱۰ نفر بیماران خاص، ۱۹۵ نفر پرسنل بهداشت و ۵۲۰ نفر از پرسنل بیمارستان های زعیم و شهدا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha