یونسی به عنوان ششمی وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا دست یافت

تهران- ایرنا- ملی‌‍‌پوش دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه برداری زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانست عنوانی بهتر از ششم در بین نفرات حاضر در گروه A رقابت‌ها کسب کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات دسته ۷۱ کیلوگرم زنان در گروه  A  برگزار شد و فروغ یونسی دختر وزنه‌بردار ایران در این دسته با ۶ نفر از رقیبان خود به روی تخته رفت. یونسی برای شروع مسابقه در حرکت یک ضرب درخواست وزنه‌ ۷۵ کیلوگرمی داده بود که با وجود کشیدن آن روی سر نتوانست مهار موفقی داشته باشد و با سه چراغ قرمز داوران روبرو شد.

وی در حرکت دوم پشت این وزنه قرار گرفت و در نهایت توانست آن را مهار کند. مهار این وزنه موجب اعتماد به نفس یونسی شد و مربیان برای او درخواست وزنه ۸۱ کیلوگرمی دادند که نتوانست آن را مهار کند.

یونسی با مهار وزنه ۷۵ کیلوگرمی در حرکت یکضرب این دسته، به کار خود پایان داد. وی در رده بندی کلی دسته یک‌ضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت. البته او با مهار وزنه‌ ۷۵ کیلوگرم رکورد جوانان ایران را ارتقا داد.

در حرکت یک‌ضرب کادیروا وزنه‌بردار ترکمنستان با مهار ۱۰۲ کیلوگرم در جای نخست قرار گرفت و سارنو از  فلیپین با ۱۰۱ کیلوگرم دوم شد.  یکاترینا از قزاقستان با مهار ۹۱ کیلوگرم سوم شد.

یونسی که در حرکت یک‌ضرب موفقیتی کسب نکرده بود برای نخستین حرکت دو ضرب خود درخواست وزنه ۹۳کیلوگرم داد که برای مهار آن مشکلی نداشت. وی در حرکت دوم وزنه ۱۰۲ کیلوگرم را اوت کرد.

یونسی که برای قرار گرفتن در جایگاه پنجم این دسته با ورزشکاری از ترکمنستان رقابت داشت ولی نتوانست وزنه ۱۰۳ کیلوگرم را مهار کند تا در  دوضرب و مجموع نیز عنوانی بهتر از ششم به دست نیاورد.

یونسی بعد از پایان مسابقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قهرمانان بزرگی در دسته ۷۱ کیلوگرم زنان قرار دارند و من در تجربه نخست با این بزرگان رقابت کردم. کار راحتی نیست و استرس داشتم. این استرس تمرکز من را به هم زده بود و در نهایت موجب شد تا نتوانم در وزنه زدن عملکرد خوبی را داشته باشم.

وی ادامه داد: این نخستین دوره حضور من در رده سنی بزرگسالان بود و توانستم رکورد خودم را ارتقا دهم. برای آینده برنامه دارم و مطمئنم که می توانم روزی در جمع نفرات برتر این دسته قرار گیرم. برنامه من مدون است و با کمک فدراسیون و کادر فنی آن را پ‍یش خواهم برد.

ملی‌پوش دسته ۷۱ کیلوگرم زنان در پایان با اشاره به عدم تمرکز خود زمان وزنه زدن افزود: این نداشتن تمرکز به خاطر استرس بود. امیدوارم در تورنمنت های بعدی بتوانم جبران کنم.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از بیست و هشتم فروردین آغاز و تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha