مجموعه کتاب‌های «بحران شناسی، ارتباطات و مدیریت بحران» منتشر شد

تهران- ایرنا- معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: مجموعه کتاب‌های «بحران شناسی، ارتباطات و مدیریت بحران» در قالب ۹ جلد به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری با اعلام این خبر گفت: این مجموعه به منظور بهره برداری پژوهشگران، محققان و علاقه مندان به این موضوع مشتمل بر ۹ جلد کتاب منتشر می شود که ۴ جلد آن تاکنون منتشر شده است.

وی افزود: این مجموعه که جنبه های کاربردی آن بر ابعاد نظری و بنیادی غلبه دارد، در کنار هر مبحث علمی از قضایا و نمونه های واقعی، چک لیست های خود ارزیابی، نکات کلیدی و رهنمودهای عملی، درس آموخته های مدیریتی و نتایج مطالعات میدانی محققان بین المللی نیز بهره گرفته و با توجه به شرایط بومی کشور فراهم شده است.

کلهری عنوان کرد: این مجموعه به سفارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و توسط دکتر سید محمد مقیمی استاد تمام دانشگاه تهران به رشته تحریر در آمده است.

وی به عناوین ۹ جلد کتاب این مجموعه اشاره کرد و گفت: بحران شناسی، چرخه حیات بلایا و بحران، حکمرانی بلایا و بحران، مدیریت بحران سازمان، تاب آوری بلایا و بحران، ارتباطات بحران، مهارت های ارتباطات بحران، ارتباطات رهبری بحران و ارتباطات رسانه ای در بحران، عناوین کتاب های این مجموعه بشمار می آیند.

معاون آموزش سازمان مدیریت بحران شهر ترهان با بیان اینکه مطالعه این مجموعه منحصر به فرد به کلیه دست اندرکاران حوزه مدیریت بحران و بلایا توصیه می شود، تصریح کرد: امید است با بهره گیری از این منبع ارزشمند بتوان بیش از پیش زمینه را برای ظرفیت سازی و توانمند سازی جامعه هدف فراهم نمود.

به گفته وی، مروری بر مفاهیم و مدل های مدیریت بحران سازمانی، مدیریت مباحث ویژه، ریسک، شهرت سازمانی و بحران، مفهوم شناسی تاب آوری بلایا و بحران، سنجش تاب آوری بحران، گونه شناسی تاب آوری و بحران، ارتباطات بحران در چرخه حیات بحران، نظریه های ارتباطات بحران، استراتژی های ارتباطات بحران، کلیات مهارت های ارتباطات بحران، مهارت های گفتاری، ارائه، شنود موثر، ارتباطات تیمی و مدیریت جلسات،   کلیات ارتباطات رسانه ای در بحران و گونه شناسی رسانه ها در بحران از جمله مباحث مطرح شده در این ۹ جلد کتاب است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha