۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84305355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای استان سمنان باد شدید و رگبار پراکنده پیش‌بینی کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد وخاک،دربرخی نقاط به ویژه نواحی شمالی رگبار پراکنده و رعد و برق در ساعات آینده برای استان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از امروز تا بعدازظهر شنبه به دلیل شرایط جوی برای استان سمنان هشدار زرد اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با فعالیت امواج ناپایدار احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی استان در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک در غالب نقاط در ساعات بعد از ظهر و شب به ویژه طی جمعه و شنبه افزایش خواهد یافت.
مصطفوی اظهار داشت: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب به دلیل رگباری بودن بارش‌ها و احتمال خسارات ناشی از باد از ظهر امروز تا اوخر وقت شنبه وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: لایروبی جوی‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها، عدم تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و احتیاط در تردد در محورهای استان مهمترین توصیه‌های هواشناسیااستان سمنان است.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha