مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به خلیل‌آباد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای مصوبات سفر استاندار به شهرستان خلیل آباد تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و برخی از مصوبات آن سفر به طور کامل اجرا شده است.

سید کمال الدین میرجعفریان عصر یکشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان خلیل آباد که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد در تشریح روند اجرایی مصوبات مزبور افزود: برخی از ۲۴ قلم تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان خلیل آباد از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است و باقی آن باید تا خرداد به طور کامل به بیمارستان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت روستای دهنو در شهرستان خلیل آباد نیز تا یک ماه دیگر از سوی دانشگاه علوم پزشکی تکمیل و به طور کامل تجهیز خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در خلیل آباد، ۲۰ هکتار از اراضی ملی به شهر الحاق می شود و بنیاد مسکن نیز موظف است زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را در این شهرستان تامین کند.

میرجعفریان افزود: اقدامات اداری برای تامین اعتبار ساخت باند دوم جاده خلیل آباد به بردسکن به طول ۱۵ کیلومتر از محل ماده ۵۶ قانون الحاق بودجه در حال انجام است.

وی در مورد مصوبه راه اندازی خانه های بومگردی در روستاهای نصرآباد، جعفرآباد و هفتخانه این شهرستان  گفت: مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی برای راه اندازی هشت خانه بومگردی در این شهرستان صادر شده است و متقاضیان آن برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بازنگری و الحاق طرحهای هادی روستایی تکمار، ارغا، جابوز، سعدالدین، مهدی آباد، کاهه، قهندیز، شوراب، ایرج آباد، علی آباد شور از محل تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی در حال انجام است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

میرجعفریان افزود: نصب چمن مصنوعی روستای جابوز در شهرستان خلیل آباد انجام شده است و این مهم در ۲ روستای کند و سعدالدین تا پایان هفته دولت انجام خواهد شد.

وی اجرای مصوبه مربوط به انجام هماهنگی های لازم برای خرید توافقی کشمش تولیدی شهرستان خلیل آباد با هدف حمایت از کشاورزان را منوط به آغاز فصل برداشت با همکاری معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی دانست.

او ادامه داد: اصلاح شبکه آبرسانی روستای مزده انجام گرفته است و آبرسانی به ۲ روستای کلاته شادی و برکال تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مصوبه مربوط به پرداخت سه میلیارد ریال برای کمک به بهسازی معابر شهر کُندُر در شهرستان خلیل آباد اجرایی شده و ۵۰۰ میلیون ریال برای تامین ۵۰ تن سیمان به منظور اجرای طرحهای روستایی ایرج آباد نیز پرداخت شده است.

میرجعفریان نوسازی و اجرای طرح هوشمندسازی در مدرسه روستای ایرج آباد و اجرای طرح آبخیزداری در ۲  نقطه از شهرستان خلیل آباد را از مصوباتی برشمرد که در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخشی از روستاییان شهرستان خلیل آباد برای دریافت تسهیلات و کمکهای بلاعوض به منظور مقاوم سازی منازل مسکونی خود به بانکها معرفی شده اند و باقی این مصوبه نیز در حال اجراست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تامین اینترنت روستای جابوز در شهرستان خلیل آباد انجام گرفته و دکل اینترنت برای یک روستای دیگر این شهرستان تا پایان خرداد ماه امسال نصب می شود و بخشی از تسهیلات قرض الحسنه برای روستاییان خلیل آباد نیز پرداخت و باقی در حال انجام است.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ به شهرستان خلیل آباد سفر کرد.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و ششطراز است و ۲۷ روستا دارد که دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha