مردم تخلفات انتخاباتی را در سامانه سجام ثبت کنند

سنندج - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: مردم می‌توانند هرگونه گزارش تخلف انتخاباتی را به صورت حضوری به دادستان مرکز استان و دادستان‌های شهرستان‌ها یا از طریق سامانه سجام ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز سه‌شنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی کردستان اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی که توسط مردم گزارش می‌شود، در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بر لزوم حفظ وحدت در میان آحاد ملت در کردستان تاکید و اضافه کرد: کمیته رصد فضای مجازی در راستای برخورد با تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل می شود.

وی افزود: محوریت کار ما ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و در کنار آن انتخاب اصلح کاندیداها نیز بسیار مهم است.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: در دوره‌های قبلی شوراهای شهر، تخلفات و مفاسدی صورت گرفته که سبب دلسردی مردم از حضور در پای صندوق‌های رای شده است و باید در مراحل تایید صلاحیت نامزدها دقت بیشتری توسط ارگان‌های ذی ربط صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: ملاک اصلی در برگزاری انتخابات، اجرای قانون و مهمترین چالش این دوره از انتخابات بحث فضای مجازی است و باید کمیته فرعی رصد فضای مجازی در زیرمجموعه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تشکیل شود تا به صورت مرتب فضای مجازی رصد و با تخلفات احتمالی برخورد شود.

وی اضافه کرد: بر هم زدن وحدت خط قرمز دستگاه قضایی کردستان است و با هرگونه سیاه نمایی، تخریب، توهین به اقوام و مذاهب برخورد جدی صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان نیز اظهار داشت: راهبرد اساسی در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی وقوف اطلاعاتی است و سلامت انتخابات باید به نحو درستی تضمین شود.

محمد جباری یادآور شد: در دادسرای مرکز استان و شهرستان‌ها شعبه ویژه رسیدگی فوق‌العاده به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که در این شعب قاضی ویژه و شبانه‌روزی تخلفات احتمالی انتخاباتی را رسیدگی می کند و اعضای این شورا نیز باید با این شعبات همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: در بحث انتخابات تاکید اصلی دستگاه قضایی بر اقدامات پیشگیرانه بوده و توجیه و آگاه سازی عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است که در نهایت منجر به حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات شود.

در این جلسه مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری، رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان کردستان، دبیر هیات نظارت شوراها، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و رییس پلیس فتای استان هم به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی پرداختند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha