احداث بزرگراه خوی - ایواوغلی در آذربایجان‌غربی به اتمام رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام قطعه پایانی بزرگراه خوی- ایواوغلی به طول ۷.۵ کیلومتر عملیات احداث این بزرگراه در شمال استان تکمیل و به اتمام رسید.

سید محسن حمزه‌لو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح مهم ارتباطی که که بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور  محسوب می شود هزار و ۶٢٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری به فاصله هر ١٠ روز، ١۴ پروژه‌ از طرح‌های این اداره کل به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح "پویش ۱۴" نامگذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پویش ١۴، فرصتی برای پشتیبانی از برنامه‌ریزی، مدیریت دقیق زمان و منابع برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور است.

حمزه‌لو ادامه داد: ارتقای کیفیت مسیرهای دسترسی به پایانه‌های مرزی، تحویل مساکن مهر و شتاب در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از دیگر اهداف این پویش است.

وی گفت: امسال که با درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری سالت"تولید، پشتیبانی ها و مانع‌ زدایی ها" نامگذاری شده، همت جمعی برای شکوفایی ماموریت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان شکل گرفته تا کارهای ماندگار عرصه راه، مسکن و شهرسازی برای مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: شعار "ما راه جهش تولید را می‌سازیم" چراغِ راهِ مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سالی که گذشت بود.

وی اضافه کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد احداث ٢۴٠ کیلومتر راه به ارزش ١٠ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن و اتمام چهار هزار و ۶٣٧ واحد مسکن مهر، شاخص‌های توسعه بخش راه و مسکن استان را شتاب داده است. 

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha