۱۰۰ کیلومتر راه‌ آذربایجان‌غربی بهره برداری شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چشم انداز یکساله راه‌های این استان برای امسال بهره‌برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه بوده که تاکنون از این میزان بیش از ۱۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و زیربارترافیک رفته است و تا دهه فجر نیز ۸۳ کیلومتر آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحسن حمزه لو سه‌شنبه شب در یک برنامه مستند تلویزیونی شبکه استانی اظهار کرد: از ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه که امسال در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.

وی بیان کرد: همچنین ۸۳ کیلومتر راه در آذربایجان غربی توسط ۳۶ کارگاه راهسازی آماده بهره برداری شده که طی دهه فجر امسال زیربار ترافیک می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این مسیرها در محورهای مواصلاتی شمال و جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارند و با بهره‌برداری از آنها علاوه بر ‌کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم می‌شود.

حمزه‌لو اضافه کرد: در بخش کریدور بزرگراهی غرب کشور نیز تاکنون پیشرفت ۸۸ درصدی را شاهد هستیم و تا پایان سال جاری نیز ۳۱ کیلومتر از مهمترین قطعات کریدور بزرگراهی غرب کشور به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمال استان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اتمام پروژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو افزود: ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی به ویژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر در اولویت برنامه‌های کاری ماست که این طرح طی سال جاری با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده و زیربارترافیک رفته است.

حمزه لو با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز اظهار کرد: هدف ما ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی برای آذربایجان‌غربی است و تاکنون ۱۶۸ هزار و ۲۱۰ خانوار ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۳۲ هزار و ۸۱۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط بوده‌اند.

وی تاکید کرد: تاکنون چهار هزار و ۲۵۰ هکتار زمین در آذربایجان غربی احصا شده که ۷۷۶ هکتار از این اراضی در سامانه ثبت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر نیز ۴۵۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است، افزود: اجرای طرح و الحاق به محدوده اراضی مطرح شده موجب شد تا مشکلات بسیاری از تعاونی‌ها پس از سال‌ها رفع شود.

حمزه لو با اشاره‌ به مساله تعاونی تک‌سام، گفت: مشکلات این تعاونی مربوط به‌ سال‌های گذشته بوده و با اینکه روند اجرای پروژه جزو فعالیت‌های اجرایی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تعریف نشده اما با مساعدت و همراهی دادستان مرکز استان راهکارهای موثر جهت رفع مشکلات و موانع موجود اتخاذ شده تا از طرح‌های تولید مسکن حمایت شود.

وی یادآور شد: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان طی امسال در نظر گرفته شده است.

حمزه لو با اشاره به اینکه تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط و استفاده از ظرفیت باری خط راه آهن مورد توجه است، گفت: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای بخش ریلی آذربایجان‌غربی هزینه شده است و استفاده از ظرفیت باری ایستگاه‌های راه آهن این استان مورد توجه و در اولویت است تا از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha