۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84311207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کابل برای استرداد یک سرکرده داعش به اسلام‌آباد شرط گذاشت

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس امنیت ملی افغانستان، استرداد سرکرده گروه تروریستی داعش شاخه خراسان به پاکستان را به تحویل چندین فرمانده زندانی طالبان توسط اسلام‌آباد به کابل مشروط کرد.

به‌ گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی سه‌شنبه شب این شرط را به نقل از «احمد ضیا سراج» طی گفت‌وگوی وی با خبرنگاران در شهر کابل منتشر کردند.

این مقام ارشد امنیتی افغانستان افزود: کابل پیشنهاد تحویل "اسلم‌فاروقی" سرکرده داعش به اسلام‌آباد در قبال استرداد چند رهبر بازداشت شده طالبان توسط پاکستان را مطرح کرده بود البته اسلام‌آباد این گزینه را نپذیرفت.

اواخر فروردین سال گذشته پاکستان در واکنش به بازداشت سرکرده گروه تروریستی-تکفیری داعش شاخه خراسان در افغانستان، خواهان استرداد وی شد اما کابل آن را رد کرد.

وزارت خارجه افغانستان دو روز بعد از مطالبه طرف پاکستانی اعلام کرد: از آنجایی که هیچ توافقنامه‌ای میان افغانستان با پاکستان درباره استرداد محکومان و متهمان وجود ندارد، با اسلم فاروقی براساس قوانین افغانستان رفتار می‌شود.

براساس این گزارش، رئیس امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: در جریان سفر اخیر یک هیات پاکستانی به کابل، طرف افغانستانی مبادله چند زندانی را با آنان مطرح و مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: افغانستان پس از بازداشت اسلم فاروقی، تبادل با چند رهبر طالبان را به پاکستان پیشنهاد داد اما این کشور با آن موافقت نکرد.

احمد سراج گفت: مقامات ۴۰۸ عضو داعش را دستگیر کرده است که ۶۰ درصد از آنها شهروندان پاکستان هستند.

براساس اطلاعیه اداره  امنیت ملی افغانستان: فاروقی، ساکن اصلی منطقه آخوندزادگان واقع در بخش قبیله‌ای "اورکزی" در شمال غرب پاکستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha