برگزیدگان نخستین مهرواره پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس معرفی شدند

بندرعباس- ایرنا- نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس سه شنبه شب با معرفی شش اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش، برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس در ۲ بخش پویانمایی و فیلم‌سازی ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره که به صورت مجازی برگزار شد؛"روناک نیک اعتقاد" ۱۲ ساله از مرکز فرهنگی هنری مرکز شماره یک بندرعباس با اثر مقابله با کرونا به عنوان برگزیده  در بخش پویانمایی معرفی شد.
داوران این جشنواره در بخش پویانمایی همچنین "محمد ایلیا میرشاهی" ۱۲ ساله از استان یزد با اثر "و اما ادامه زندگی" و "زهرا شریفیان" ۱۸ ساله از میناب با اثر برق معرفی کردند.
داوران بخش فیلم سازی نیز "انیس اربابخواه" از شهرستان فین نیز با اثر تاریکی، "امیر مهدی محمدی" ۱۴ ساله و امیر محمد محمدی۱۶ ساله هر دو با اثر "ارواح در خانه شاهزاده" از مرکز فرهنگی هنری شهرستان فین به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی کردند.
در این بخش همچنین اثر صنایع دستی "الناز جعفری" ۱۸ ساله از بندرعباس مورد رضایت داوران  نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس قرار گرفت و به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در اهمیت این دوره از مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس گفت: آثار ارسالی این مهرواره با موضوعات آزاد، کاربرد الکتریسیته در زندگی امروز ما و راه های صحیح مصرف انرژی برق برگزار شد.
پروین پشتکوهی افزود: این مهرواره با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان توانمند و علاقمند در عرصه پویانمایی و فیلم‌سازی، فراهم نمودن بستری مناسب برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاق در زمینه پویانمایی و فیلم سازی و آماده سازی  بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها از راه گردآوری و عرضه هدفمند آثار برگزار گردید.
"راحله خادمی باغستانی کارشناس آموزش و پژوهش، ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی در بخش فیلم و حسن پرهیزکار مدرس انیمیشن و نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی در بخش انیمیشن" داوران این دوره از مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس بودند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای هفت انجمن شامل قصه‌گویی، شعر، داستان، طنز، هنرهای نمایشی، عکاسی و سرود است.

درحال حاضر ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha