برخورداری پوشش بیمه‌ای از مزیت‌های نانوداروی ضدسرطان ایرانی

تهران- ایرنا- مسئول فنی یک شرکت دارویی فعال در زمینه نانو، در دسترس بودن دائمی نانوداروی ضدسرطان تولید شده این شرکت و پوشش بیمه‌ برای آن را از جمله مزیت‌های این محصول تولید داخل برشمرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، وجود تحریم‌ها و مشکلات واردات برخی داروهای مهم و حیاتی می‌تواند مشکلاتی برای بیماران ایجاد کند، یک شرکت دانش بنیان دارویی برای کمک به رفع این مشکلات در کشور، اقدام به تولید نانوداروی ضدسرطان کرده است.

نانو داروی ضدسرطان پاکلی‌نب، برای درمان سرطان‌هایی مانند سینه، ریه و پانکراس با تلاش محققان این شرکت دانش بنیان تولید شده است،  این نانودارو، با نفوذ به بافت سرطانی از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و باعث نابودی بافت سرطانی می‌شود،  به‌علت ابعاد نانویی این دارو، اثربخشی آن بالاتر و عوارض جانبی آن کمتر از داروهای مشابه است.

نوید گودرزی مدیرعامل این شرکتدانش بنیان در خصوص محصولاتاین شرکت افزود: بسیاری از داروهای رایج برای درمان اثربخشی بالایی دارند اما ممکن است دارای سمیت قابل توجهی بوده و عوارضی در بیمار ایجاد کند،  از این رو شرکت  فرمولاسیون نانویی نگاهی جدید به این داروها داشته و رهایش آن‌ها را هدفمند کرده است،  با این کار دوز مصرفی دارو کاهش یافته و عوارض آن به حداقل می‌رسد،  این مسائل موجب شده تا بیمار رضایت بیشتری از مصرف دارو داشته باشد،  در واقع به دلیل حذف برخی از ترکیبات در فرمولاسیون نانویی این نانودارو، عوارض مصرف آن‌ها نیز در نانودارو رفع شده است.

وی افزود: در حال حاضر در سبد تولید محصولات شرکت، داروی پاکلی‌نب (ضدسرطان) و داروی اگزوپیو (برای پیشگیری از بازگشت وابستگی به استفاده از مواد مخدر) وجود دارد.

گودرزی اظهار داشت: از نظر کیفیت، با توجه استانداردهایی که سازمان غذا و دارو دارد، یکنواختی و اثربخشی این نانودارو بررسی و اثبات شده است تا اجازه ورود آن به بازار داده شود، البته قیمت‌گذاری این دارو نیز توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و قیمت کاملا متفاوتی با نمونه‌های خارجی دارد.

وی دسترس بودن همیشگی این نانودارو برای تمامی بیماران و همچنین پوشش بیمه برای استفاده از این محصول را از جمله مزیت‌های مهم این نانودارو نسبت به محصولات مشابه خارجی می‌داند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: سیاست شرکت ما تولید داروهای پیشرفته حوزه تخصصی‌ در داخل کشور است،  در واقع به دنبال عرضه داروهای جدید با قیمت معقول هستیم و تا کنون نیز در این مسیر موفق بوده‌ایم، این ماموریت را همچنان دنبال می‌کنیم و با کادر فنی و تخصصی که داریم روی استفاده از فناوری‌ نانو برای تولید داروهای پیشرفته کار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha