علمای شیعه واهل سنت قشم: انتخابات ۱۴۰۰مهم وسرنوشت سازاست

قشم- ایرنا- علمای شیعه و اهل سنت شهرستان قشم ضمن تاکید بر مشارکت باشکوه احاد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ ، آن را انتخابی سرنوشت ساز برای مردم وکشور توصیف کردند.

آنها در گفت وگوبا ایرنا با اشاره به اینکه هجمه های دشمن در آستانه نزدیک شدن به انتخابات هر روز بیشتر می شود، اعلام کردند: مشارکت پرشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی درکل کشور و همچنین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دربرخی استانها،یکبار دیگرتودهنی بزرگ به بدخواهان است.

بنا به اظهار علمای شیعه واهل سنت قشم ، هردوره از برگزاری انتخابات و انتخاب فرد اصلح ازبین نامزدها از سوی مردم موجب شده که جمهوریت و دمکراسی در کشور تکرار شود، ضمن بازتاب جهانی ، کشور را تا دوره های بعد از هجمه های بیگانه مصون بماند.

خرد ورزان قشم همچنین علاوه بر آمادگی خود برای مشارکت در این دوره ازانتخابات، برحدت وهمدلی ومشارکت حداکثری تاکید کرده و یاد آور شدند: ماهم براین عقیده هستیم که با برگزاری انتخابات، فضای کشور هم تغییر می کند پس برای  روز ۲۸ خرداد ماه سالجاری آماده باشیم.

نقش مهم جوانان در اولین انتخابات گام دوم انقلاب

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به توجه نقش آفرینی نسل های سوم و چهارم انقلاب گفت: انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی دوباره برای تعیین سرنوشت کشور است و تشکیل دولت جوان نیازمند نقش و حضور جوانان در این انتخابات است.

حجت الاسلام میثم تارم در گفت وگو با ایرنا افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، منظور از دولت جوان، انتخاب فرد جوان نیست بلکه انتخاب افرادی است که شور و نشاط جوانی داشته باشند و با روحیه و انگیزه کافی به مشکلات کشور بپردازند.

وی ادامه داد: این انتخابات از چند جهت مهم و اثر گذار است که مهمترین آن اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است و جوانان می‌توانند این انتخابات را به نام خود به ثبت برسانند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب، حضور پرشور و با عظمت مردم در پای صندوق‌های رای، پس از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، نشان از اعتماد و اعتقاد مردم به انقلاب اسلامی است و به همه دشمنان با صراحت اعلام می‌کند که در مقابل فشارها باز هم می‌ایستند.

وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب برای تحریم و جلوگیری از حضور حداکثری در تلاشند و همه رسانه‌های خود را در این راه بسیج کرده‌اند تا انقلاب اسلامی را نظامی غیرکارآمد و تاریخ گذشته معرفی کنند.

حجت الاسلام تارم افزود: در مقابل بسیاری از دوستان این نظام، نهضت‌های مقاومت در منطقه و جهان، حرکت‌های بیداری اسلامی و مسلمانان جهان به حضور مردم در انتخابات امسال چشم دوخته و برای تقویت خود به این حضور نیازمندند.

وی ادامه داد: انتخابات علاوه بر تاثیرات ملی، بر کشورهای دیگر نیز تاثیر دارد و بسیاری از کشورها پس از انتخابات ایران، برای انتخابات بعدیِ خود برنامه ریزی می‌کنند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: حضور کم مردم در این روز مهم، نقش تحریم‌ها بر ناامیدی مردم را نشان می‌دهد و ممکن است باعث افزایش تحریم‌ها حتی در مواد اولیه، غذا و دارو شود.

وی افزود: از سوی دیگر، دولتی که با رای حداکثری و حضور پررنگ مردم بر سرکار آید، در سیاست خارجی، تعاملات بین المللی و مذاکرات حساس با پشتوانه مردم کشور، عنصری قوی شناخته شده و امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

تارم در مورد نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه در معرفی کاندیدای اصلح نیز گفت: رسانه‌ها و نخبگان به ویژه دانشگاهیان و اهل تفکر جامعه، در مدت زمان اندک معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری باید سوابق و توانایی کاندیداها را به مردم انتقال دهند.

وی، ۲ نقش برای رسانه‌ها در انتخابات برشمرد و افزود: اولین نقش رسانه‌ها دعوت به حضور حداکثری در انتخابات است که باید با تهیه مطالب و نشان دادن برجستگی‌ها و ثمرات انقلاب، مردم را در این روز سرنوشت ساز به پای صندوق رای بیاورند.

وی ادامه داد: نقش دوم رسانه‌ها نیز راهنمایی، معرفی و اعلام شاخص‌های انتخاب صحیح است که تحلیل‌ اطلاعات، اطلاع رسانی به موقع و معرفی کاندیدای توانمند را نیز در پی دارد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: در شعارهای انتخاباتی این رسانه‌ها هستند که می‌توانند ابتدا به عنوان تحلیلگر شعار و کاندیدا عمل کرده و سپس مطالبه‌گر شعار منتخبان باشند.

حضور در انتخابات یک امر عقلایی است

امام جمعه اهل سنت قشم با تحلیل وضعیت کنونی جهان وکشور گفت: حضور و مشارکت مردم در صحنه انتخابات و هر صحنه دیگری که به تعیین تکلیف در قضایای مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره منجر شود یک امر عقلایی است .

شیخ عبدالرحیم خطیبی در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر قرار باشد انتخاباتی برگزار و منتج به نتیجه‌ای شود، عقل و خرد هر انسان بالغ و عاقلی اقتضا می‌کند که در آن انتخاب که به آینده و  سرنوشت او ارتباط پیدا می کند، ایفای نقش نموده و تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: بدون شک در شرایط حساس کنونی بهترین انتخاب آن انتخابی است که برآمده از بالاترین مشارکت و بیشترین آرا باشد.

امام جمعه اهل سنت قشم یاد آور شد: بر این اساس در کمال ادب و احترام، همه آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز را به مشارکت فعال و حضور پررنگ در انتخابات پیش رو دعوت می‌کنم.

شیخ خطیبی تاکید کرد: مردم همیشه در صحنه و مومن کشور را به دقت فوق العاده در انتخاب اصلح  دعوت و توصیه می نمایم.

مشارکت در انتخابات دموکراسی را در کشور حاکم می‌کند

امام جمعه موقت قشم گفت: مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باعث حاکم شدن دموکراسی به معنای واقعی در همه امور کشور می‌شود.

حجت الاسلام احمد غلامی افزود: اگر به دنبال آینده روشن در کشور هستیم جز از طریق صندوق رای ممکن نیست،لذا خداوند نیز در قرآن کریم بر خواست مردم برای تغییر تاکید کرده است و این تغییر با انتخابات دست یافتنی می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: دشمنان این کشور اعتبارهای گزافی را برای دلسرد کردن مردم از نظام و همچنین پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: تمام دغدغه دشمنان و فعالیت بنگاه‌های خبرپراکنی آنان برای کمرنگ شدن انتخابات در ایران است و این امر اهمیت انتخابات پیش رو را نشان می‌دهد.

غلامی افزود: دنیا متوجه همدلی و همبستگی مردم ایران شده است و هرکجا که این یکرنگی ایجاد شد موفق شدیم.

وی تصریح کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ نیز با همدلی، وفاق و همبستگی می‌توان پیشرفت و اقتدار را برای کشور در چهار سال بعدی رقم زد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی قشم بیان کرد: جوانان با نشاط و اثرگذارند و حضور آنان در انتخابات می‌تواند این نشاط و اثر را در انتخاب درست جلوه‌گر کند.

وی افزود: جوانان نتیجه رویش انقلاب هستند و در آیین و مراسم‌های مختلف نشان دادند همیشه در صحنه حضور دارند.

غلامی ادامه داد: نسل جوان ایرانی، نسلی با عزت و با غیرت است که منطق را سرلوحه امور خود قرار داده و مانند سالیان گذشته با حضور خود این خصوصیات را به جهانیان اثبات می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان نیز باید قدر مردم را بدانند و با خدمت صادقانه امانتی که به آن‌هاسپرده می‌شود را محافظت کنند.

امام جمعه موقت  شهرستان قشم در پایان سخنان خود، شرکت در انتخابات را یک تکلیف دینی و شرعی خواند و افزود: همه آحاد جامعه با شرکت در این رویداد و انتخاب فرد اصلح در واقع عبادت می‌کنند.

کاندیداها برای حل مشکلات کشور برنامه ارایه کنند

امام جمعه اهل سنت شهر درگهان نیز گفت: کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی، رفع موانع پیش روی کشور در داخل و خارج برنامه خود را ارایه کنند تا مردم بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

شیخ عیسی چهره‌افروز افزود: بدون داشتن برنامه مدون و صحیح، حل مشکلات و برون رفت از آن ممکن نیست و انتخاب مردم نیز باید بر اساس توانایی و برنامه کاندیداها باشد.

وی ادامه داد: کاندیدایی که برنامه‌ای برای حل مشکلات فعلی کشور نداشته باشد، نمی‌تواند پس از انتخاب به دنبال رفع مشکلات باشد.

این عالم دینی تصریح کرد: همه کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان از سلامت کافی برخوردارند و انتخاب بین خوب و خوبتر انجام می‌شود اما توانایی افراد نیز باید سنجیده شود.

چهره‌افروز اظهار کرد: هم‌اکنون رسانه‌های معاند و خارج نشین که به دنبال نابودی نظام  مقدس جمهوری اسلامی هستند، به خیال خام خود راهکار برای کشور ما ارائه می‌دهند، اما این خود مردم هستند که هم می‌دانند و هم می‌توانند با انتخابات، کشور را به سمت پیشرفت بیشتر و توسعه همه جانبه سوق دهند.

وی افزود: رسانه‌های داخلی باید در این برهه از زمان که همه خارج نشینان به دنبال تضعیف نظام و تخریب کاندیداهای انقلابی هستند، با روشنگری و انتشار مطالب واقعی و به دور از تخریب جناح مخالف خود، راه را برای انتخاب عاقلانه باز کنند.

امام جمعه درگهان ادامه داد: وحدت و انسجام و ترویج آن باعث حضور حداکثری مردم در این انتخابات و به دنبال آن توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی نقش جوانان را در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیرگذار ارزیابی کرد و تصریح کرد: جوانان پیش از انقلاب، برای پیروزی، تثبیت و توسعه این کشور تلاش کرده‌اند و اکنون نیز  نوبت جوانان امروز است تا با حضور موثر از خود نماد فهم و شعور برای جهانیان بسازند.

چهره‌افروز در مورد نقش زنان در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی نیز بیان داشت: زنان هم در تظاهرات پیش از انقلاب، هم در پشتیبانی دفاع مقدس و هم در طول این چهل و سه سال انقلاب، دوشادوش مردان ایستادگی کردند و با حضور موثر خود، تاریخ این کشور را ساختند و حالا در گام دوم انقلاب نیز با حضور در صحنه‌های خدمت در تمام سمت‌های اداری و مدیریتی نقش خویش را رقم می‌زنند.

وی تاکید کرد: بانوان در انتخابات پیش رو نیز هم به عنوان کاندیدای شوراهای شهر و روستا و هم به عنوان رای دهنده، نقشی بی بدیل از خود بجای می‌گذارند.

امام جمعه درگهان در پایان گفت: با انتخاب مناسب می‌توان آینده کشور را ساخت و این تنها راه ایجاد تغییر در کشور است.

جوان میدان را خالی نمی‌کند

امام جمعه موقت قشم گفت: سپردن امور به جوانان چه برای مدیریت و چه برای انتخاب صحیح عاقلانه است چون جوان هیچ‌گاه میدان را خالی نمی‌کند.

حجت الاسلام مهدی بهره‌مند افزود: در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، جوان و روحیه جوانی بود که توانست مشکلات را پشت سر بگذارد و پیروزی پس از پیروزی را نصیب کشور و مردم کند.

وی ادامه داد: پس از جنگ نیز جوانان بسیاری در همه زمان‌های حساس و روحیه انقلابی و مقامت بر مشکلات پیروز شدند و هم اکنون نیز در گام دوم انقلاب جوان و نیروی نشاط آن راه حل مشکلات کشور است.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد:  سخن بردن و تلاش برای دستیابی به دولت جوان انقلابی، نفی زحمات دولت فعلی نیست و برای نشاط بیشتر کشور است.

وی اظهار کرد: این دولت در شرایط نامطلوب و سختی‌های فراوانی همچون تحریم‌های ظالمانه فعالیت کرد و باید نسبت به شرایط، اقدامات آن را سنجید.

بهره‌مند با تاکید بر اینکه تخریب دولت فعلی کار صحیحی نیست گفت: کمبود و مشکلات در برخی حوزه‌ها را نمی‌توان به همه دولت و خدمتگزاران بسط داد و این مجموعه اقدامات دولت در توسعه و پیشرفت کشور است که قابل انکار نیست.

وی افزود: رعایت تقوی در نقد بسیار مهم است که متاسفانه برخی آنرا انجام نمی‌دهند و مجموعه دولت را برای رای بیشتر زیر سئوال می‌برند.

امام جمعه موقت قشم در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را یک امانت الهی خواند و اظهار کرد: انتخابات یک امانت است و باید برای ادای امانت در صحنه حضور پیدا کرد و امانت را به اهلش سپرد.

وی انتخابات را امتحان الهی تشبیه کرد و افزود: قبولی در این امتحان نیز با انتخاب اصلح و مناسب رقم می‌خورد.

بهرهمند اظهار کرد: امید است یک چهره انقلابی و مومن با معرفی رسانه‌ها و نخبگان جامعه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

وی در ادامه از فعالیت رسانه‌های معاند سخن راند و گفت: این رسانه‌ها پس از انقلاب شیطنت فراوانی داشته و هم‌اکنون فعالیت‌های مغرضانه خود را به بیشترین حد ممکن رسانده‌اند.

امام جمعه موقت قشم افزود: این امر وظیفه رسانه‌های داخلی را سنگین‌تر کرده است چرا که علاوه بر نقش برآب کردن فتنه‌های رسانه و دشمن خارجی، باید در معرفی کاندیدای اصلح نیز کوشش کرده و در انتخاب مردم تاثیر بگذارند.

وی وظیفه دیگر رسانه‌ها در انتخابات را تشویق به حضور حداکثری برشمرد و تصریح کرد: رسانه با زبان شیوا و قلم روان خود می‌توانند اقدامات دشمن را محو کرده و با تولید محتوای مناسب و به موقع حضور مردم در پای صندوق‌های رای  را به حداکثر برساند.

بهره‌مند در پایان تاکید کرد: در ایام انتخابات تلاش رسانه و فعالیت آن‌ها افزایش می‌یابد و نقش بسیار پررنگی را در این امر بازی می‌کنند که جای تقدیر دارد.

جوانان حضوری فعال در تعیین سرنوشت کشور دارند

امام جمعه اهل سنت شهر سوزا گفت: جوانان با فعالیت در فضای مجازی نشان دادند در همه زمان‌ها حضوری فعال دارند و انرژی جوانی خود را در راه کشور به کار می‌بندند.

شیخ احمد سلامی سوزایی افزود: این فعالیت به ویژه در فضای مجازی باعث حضور بیش از پیش مردم در انتخابات می‌شود و شور و اشتباق آن را در فضای حقیقی به چشم می‌بینیم.

وی ادامه داد: در اولین انتخابات در گام دوم انقلاب یا همان چله دوم، حضور پرشور مردم می‌تواند تاثیر فراوانی چه در بُعد اقتصادی و چه در بُعد سیاست خارجی و روابط بین الملل ایران اسلامی داشته باشد.

امام جمعه سوزا تصریح کرد: رسانه های خارجی و معاند از ابتدای انقلاب به همراه سایر فعالیت‌های خرابکارانه از قبیل ترور، بمب‌گذاری و غیره سعی داشتند تا کام شیرین مردم از انقلاب و انتخابات را تلخ کنند اما مردم همیشه در صحنه، هر بار نشان دادند پای اهداف این انقلاب ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: این رسانه‌ها با همه توان خود هم‌اکنون در تلاش هستند تا حضورمردم را کمرنگ کنند و وظیفه رسانه‌های داخلی است تا با روشنگری و نشان دادن واقعیت‌ها، نقشه شوم دشمنان ایران را خنثی کنند.

شیخ سلامی افزود: شرکت در انتخابات وظیفه مردم و تکلیف آنان است و حضور پرشور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان گفت: در این انتخابات، به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها، حضوری حداکثری را خواهیم داشت و رقابت بیشتر است.

انسجام و وحدت در انتخابات ضامن بقای جمهوری اسلامی است

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت اسماعیلیه شهرستان قشم گفت: انسجام و وحدت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ ضامن بقای جمهوری اسلامی است و از علاقه مردم به این نظام نشان دارد.

شیخ شافعی تشیخ افزود: جمهوریت نظام جمهوری اسلامی در انتخابات و حضور مردم نمود پیدا کرده و ما امیدواریم همه با هر سلیقه‌ای که دارند در این انتخابات شرکت و سرنوشتی که در دست خود مردم است را در رقم بزنند.

وی ادامه داد: در این زمان حساس از انقلاب که همه دشمنان با تمامی امکانات خود کشور ما را در فشارهای ظالمانه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره قرار دادند، این حضور می‌تواند راهگشا باشد و به جهانیان ثابت کند مردم ایران دست از آرمان‌های نظام برنمی‌دارند.

امام جمعه اهل سنت روستای گیاهدان قشم تصریح کرد: مردم ایران در طول انقلاب و در مقاطع حساس که کشور نیازمند حضور سرنوشت‌ساز آنها بوده نشان داده‌اند که پای آرمان‌های امام راحل هستند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده‌اند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات یک مساله با پیام خاص است و هر چه این حضور بیشتر باشد پیام روشن‌تری را به جهان می‌دهد که اراده ایرانی تزلزل پذیر نیست و مردم با نظام پیوند همیشگی دارند.

شیخ تشیخ در پایان افزود: انتخابات میدانی مهم برای حضور ملت ایران است که حضور حداکثری مردم می‌تواند حماسه‌ای پربرکت را رقم زده، پیشرفت کشور را شتاب بخشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای کشور، ۲۸ خردادماه در استان هرمزگان سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha