۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84314321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن زنجان امسال به ۲ برابر افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با پیگیری انجام شده میزان اعتبارات مصوب بخش عمران روستایی این بنیاد در سال جاری با افزایش ۲ برابری نسبت به سال قبل به ۶۴۰ میلیارد ریال رسید.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع  ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی، ۱۶۰ میلیارد ریال در قالب تامین قیر بوده است.

وی اضافه کرد: این اعتبارات برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، بهسازی و احیای بافت با ارزش روستایی، کمک به تامین مسکن و توسعه مناطق روستایی و اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی هزینه می شود.

این مسووول ادامه داد: اجرای طرح هادی در ۱۲۰ روستای استان و آسفالت ریزی معابر ۵۰ روستا در طی یک سال از برخی اقدامات حوزه عمران روستایی این نهاد است که امیدواریم با جذب اعتبارات و تلاش همکاران، این‌میزان در سال جاری به مراتب افزایش یابد.  

وی، تعداد  اجرای طرح هادی در روستاهای بالای  ۲۰ خانوار در استان را  ۴۱۳ روستا عنوان کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله طرح هادی برای ۲۷۴ روستا بازنگری شده و در حال حاضر نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۱۹۰ روستا است.

به گفته خواجه ای، تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد، تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha