آمبولانس‌های اورژانس در حرم رضوی مستقر می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استقرار ۱۴ دستگاه آمبولانس و موتورآمبولانس همزمان با شب‌های قدر در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

دکتر علی یزدانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افرود: در این طرح با هدف امدادرسانی به حوادث احتمالی در لیالی قدر، ۱۰ دستگاه آمبولانس و چهار موتورآمبولانس در اطراف حرم رضوی استقرار می یابند.
وی بیان کرد: در لیالی پرفیض قدر حضور زائران رضوی افزایش می یابد و از همین رو به منظور حفظ سلامت زائران، استقرار آمبولانس ها در اطراف حرم نیز افزایش می یابد و ۴۰ نفر نیرو نیز برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی آماده باش خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برخی از نقاط شهر مشهد نیز مراسم معنوی شب های قدر برگزار می شود که در این مناطق نیز آمبولانس های ۱۱۵ استقرار خواهند داشت.
وی بیان کرد: همکاران اورژانس ۱۱۵ در مناسبت های ملی و مذهبی، که احتمال نیاز به خدمات پیش بیمارستانی وجود دارد با استقرار نیروها به حالت آماده باش در می آیند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

هم اکنون ۱۶۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای با ۱۸۳ دستگاه آمبولانس در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha