۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84314858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران بهاری آسمان کردستان را فرا گرفت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 84314858
باران بهاری آسمان کردستان را فرا گرفت

سنندج - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به عبور موجی بارشی از شمال غرب کشور، هم اکنون در بعضی از نقاط استان شاهد بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید هستیم.

نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز تا اواخر روز دوشنبه شمال‌غرب کشور در دامنه فعالیت یک موج بارشی قرار می گیرد که پیامدهای این سامانه برای استان، رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش تگرگ در بعضی ساعات خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مدت انتظار می رود که بارش‌ها بیشتر در شرق و شمال شرق استان (شهرهای بانه، سقز، بیجار، دیواندره، دهگلان و قروه) رخ دهد و در بقیه نواحی میزان بارندگی کمتر باشد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه طی امروز بعدازظهر وزش باد شدید و در محدوده هشدار پیش بینی می‌شود، گفت: با توجه به شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، کیفیت هوا و دید افقی از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: دمای هوای استان طی ۲ روز آینده در طول ساعات روز افت پیدا می کند و حدود سه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

احمدیانی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته "قاملو" با سه درجه و "سلین اورامان" با ۳۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، یادآور شد: در این مدت، دمای هوای شهر سنندج هم بین ۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۳۷ میلی‌متر) ۳۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۹۱ میلی‌متر، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha