۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84318822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدیده گرد و خاک همراه با وزش باد کردستان را فرا می‌گیرد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84318822
پدیده گرد و خاک همراه با وزش باد کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: پدیده گرد و خاک با منشاء کشورهای عراق و سوریه که با وزش باد نیز همراه است، استان را فرا می‌گیرد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پدیده گرد و خاک طی امروز و فردا در استان باعث کاهش دید افقی می‌شود و هوای استان تا پایان هفته نسبتا پایدار است اما وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهر روز پنج شنبه و جمعه در محدوده هشدار خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت دمای هوای استان تغییرات قابل توجهی ندارد اما در دمای صبحگاهی تمایل به افزایش مشاهده می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از اواخر وقت جمعه و روز شنبه موج بارشی ضعیفی آسمان استان را در برمی‌گیرد که بیشتر در نواحی شمال و شمال شرق استان (شهرهای بانه، سقز، بیجار و دیواندره) باعث بارندگی‌های پراکنده می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته "بابارشانی" با ۲ درجه و "سلین اورامان" با ۳۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، یادآور شد: در این مدت، دمای هوای شهر سنندج هم بین ۸ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۹۷ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۱۴ میلی‌متر، ۳۱ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha