۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 84315248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: امنیت شغلی کارگران باید تامین شود

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 84315248
نماینده مجلس: امنیت شغلی کارگران باید تامین شود

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند گفت: تهدید کارگر به تمدید نکردن قرارداد به هر بهانه‌ای قابل قبول نیست.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر این نماینده، محمدصالح جوکار در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه کارگر با اشاره به اینکه آنچه چرخ این مملکت را به حرکت در می‌آورد کارگران هستند افزود: همه نهادها در کشور ما در راستای تسهیل‌گری ایجاد شده‌اند و آن چیزی که شاخص‌های کشور را در عرصه‌های مختلف مثبت می‌کند کار کارگر است.

وی با بیان اینکه محور توسعه در هر کشوری تولید است ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث اقتصاد و تولید را مطرح کرده و امسال هم تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده بر این اساس است که امروز کشورهای جهان در حوزه تولید تقسیم‌بندی می‌شوند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته این روزها بالاترین میزان تولید را دارند گفت: البته تولید در هر کشوری ممکن است سخت افزاری و نرم افزاری باشند و ما هم باید به آن سمت حرکت کنیم و موانعی که در این راستا وجود دارد چه در حوزه قانون، بخش‌نامه‌ها و دیگر موانع را از مقابل عرصه تولید برداریم.

جوکار در ارتباط با وضعیت بازنشستگان با بیان اینکه الان طرحی در مجلس در حال اجرا است که ۹۰ درصد حقوق شاغلان به بازنشستگان برسد گفت: تمام کارکنان امروز بازنشستگان فردا هستند و حمایت همه در این زمینه باید باشد که فردای خودشان را تضمین کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بیمارستان هم با تمام کش و قوس‌هایی که صورت گرفت، اقدامات خوبی صورت گرفت و تمهیداتی هم اندیشیده شد و در اقدام نخست فاز اول این بیمارستان با ۱۵۰ تخت انجام می‌شود به علاوه اینکه بیمارستان شهدای کارگر هم به قوت خود کار می‌کند و به این صورت بتوانیم خدمات درمانی خوبی به جامعه تحت پوشش خدمات درمانی ارائه کنیم.

جوکار بر ضرورت پیگیری این موضوع تا رسیدن به نتیجه تاکید کرد و افزود: امروز اعتراض‌های زیادی به ما در این زمینه می‌شود و واقعا هم انتظار به حقی است که کارگران دارند،  امروزه خیلی از کارگران در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند و با مشکل اشتغال مواجه شده‌اند.

همچنین علی محمد دهقانی رئیس خانه کارگر استان یزد در این نشست اظهار کرد:  مسائل و مشکلات جامعه کارگری کم نیست و متاسفانه مشخص نیست چرا هرچه به جلو می‌رویم طبقه ضعیف ضعیف‌تر و ثروتمندان متمول‌تر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از نماینده محترم و مسئولان تقاضا داریم که نسبت به مسائل و مشکلات جامعه کارگری توجه بیشتری داشته باشند و مطمئنا نمایندگان مجلس می‌توانند نقش مهمی در رفع این مسائل داشته باشند.

رئیس خانه کارگر استان یزد، عمده‌ترین مسئله و مشکل جامعه کارگری را قراردادهای موقت دانست و تصریح کرد: چندسالی است که این موضوع درخواست جامعه کارگری است و پیگیری های لازم در این زمینه انجام و در قطعنامه ها و تجمعات هم نسبت به آن تاکید ویژه ای شده است.

دهقان با تاکید بر اینکه این خواسته همچنان تحقق پیدا نکرده گفت: در ارتباط با این قراردادهای موقت وقتی که صحبت می کنیم چنین گفته می شود که قانون مشکل دارد و باید اصلاح شود در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست و ما تا اوایل دهه هفتاد هیچ مشکلی نداشتیم.

رئیس خانه کارگر استان یزد با اشاره به فعالیت شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری و تامین نیرو در واحدهای تولید نیرو که به نوعی زمینه خرید و فروش کارگر را فراهم کرده ادامه داد: در صورتی که این مشکل برطرف شود بسیاری از مسائل و دغدغه های جامعه کارگری ما برطرف می‌شود.

دهقان گفت: در این دوره با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در حوزه بودجه و تامین اجتماعی صورت گرفت و درخواست داریم که نسبت به رفع سایر مسائل و اختلافات موجود در این عرصه اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha