۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84316665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی سال گذشته در زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۲۱۷ هزار تن انواع نهاده‌های دامی سال گذشته بین مرغداران، دامداران، زنجیره‌های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور استان توزیع شد.

محمدعلی صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان مشکلی در زمینه تامین نهاده های دامی ندارد و سالانه بیش از ۵۵ هزار تن انواع طیور در آن تولید می شود، افزود: نوسان قیمت مرغ و نهاده های دامی در سال گذشته منجر به تعطیلی هیچ یک از واحدهای مرغداری استان نشد.

وی یادآورشد: هم اکنون ۲۶۳ واحد پرورش طیور مرغ گوشتی، تخم‌گذار و بوقلمون در استان فعال هستند که از این تعداد ۲۴۶ واحد در زمینه پرورش مرغ گوشتی و ۱۷ واحد در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار فعالیت می کنند.

صادقی، اصلاح نژاد گوسفند افشاری، تولید و تامین جوجه و جمع آوری گوشت بوقلمون صنعتی، تکمیل زنجیره های تامین گوشت سفید و گوشت قرمز، ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخمگذار و فعالیتهای نوغانداری را از جمله دستاوردهای معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان برشمرد.

وی اظهار داشت: اصلاح نژاد گوسفند افشاری در بیش از ۲۵ هزار رأس از دام های استان، توزیع بیش از ۲۱۷ هزار تن نهاده های دامی بین مرغداران، دامداران، زنجیره های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور در سال ۱۳۹۹، کسب رتبه اول کشوری در تامین جوجه و جمع آوری گوشت بوقلمون صنعتی، ایجاد اولین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور با توان تولید ۸۴۷۵ تن گوشت بوقلمون در سال، تکمیل زنجیره های تامین گوشت سفید شامل مرغ و بوقلمون و گوشت قرمز با تلفیق پروژه اصلاح نژاد (دام سبک)، ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخم گذار به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه و با تولید ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تخم گذار در هر دوره و توزیع ۲۵۰ جعبه تخم نوغان و چهار تن پیله تر ابریشم از دیگر دستاوردهای مهم بخش دامی استان در سالهای اخیر است.

صادقی تصریح کرد: همچنین پروژه های بسیار مهم و بی نظیری در سطح کشور و بعضا در خاورمیانه در استان زنجان در دست اجرا است که نقش و تاثیر بسیار ارزشمندی را در تامین امنیت غذایی کشور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از جمله آنها پروژه های در دست اجرای گوسفند داشتی ۳۱ هزار راسی مولد و ۳۰ هزار راس بره پرواری شرکت پایداری، پروژه گاوداری شیری ۳۰۰۰ رأسی شرکت کشت و صنعت فکا خدابنده و پروژه گوسفند داشتی ۱۰۰ هزار رأسی شرکت رویان صنعت درسا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha