۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84316787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح آب و فاضلاب شهری در کاشان بهره‌برداری شد

کاشان - ایرنا - طرح‌های پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب و مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان روز دوشنبه در هفته پنجم پویش #هر هفته-الف-ب-ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در کاشان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد تومان و خط انتقال فاضلاب و مخزن ذخیره بتنی جوشقان‌قالی به ظرفیت یک هزار متر مکعب به همراه تاسیسات وابسته با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبکه و تامین آب پایدار در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در این آیین با ابراز خرسندی از بهره‌برداری سریع ۲ طرح آبرسانی و فاضلاب در قمصر و جوشقان قالی، اجرا و تکمیل طرح فاضلاب شهرهای نطنز، کامو و چوگان در نزدیکی شهر جوشقان قالی، مطالعه و اجرای طرح بادرود خالدآباد در خطه کویر و جوار امامزاده آقاعلی عباس (ع) و همچنین ارسال دستور تغییر تعرفه برق گرمسیری بخش امامزاده نطنز در هشت کیلومتری آران و بیدگل را از وزیر نیرو خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان نیز گفت: پکیج تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب در روز با خط انتقال که تمامی آن در مسیر سنگی و دل کوه انجام شد به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا اسدی یکی از مسایل و مشکلات منطقه به‌ویژه مسکن مهر شرایط سخت سنگلاخی زمین برای اجرای این طرح دانست و افزود: با بهره‌برداری از طرح پکیج تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر به استانداردهای زیست محیطی، شرایط خوب و پایدار بهداشتی رسیدیم.

وی اظهار امیدواری کرد با ادامه طرح مدول‌های بعدی نیز تکمیل و برای همیشه مشکل فاضلاب قمصر برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان درباره مخزن استوانه‌ای شکل ذخیره بتنی شهر جوشقان قالی نیز گفت: جوشقان از قبل با مشکلات آبرسانی مواجه بود که اکنون با اجرای این طرح، ضریب آبرسانی از ۲ هزار فقره انشعاب و چهار دهم مترمکعب به ازای هر انشعاب به ۹ دهم مترمکعب و رقم استاندارد رسانده می‌شود تا شاهد پایداری بهتر و بیشتر در این ۲ شهر باشیم.

اهالی ۱۲ شهر و ۶۶ روستا از توابع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از خدمات شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان بهره‌مند هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

هفت طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی امروز با حضور وزیر نیرو در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha