پزشکان استان همدان ۴۲۲ هزار نسخه الکترونیک نوشتند

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۲۹۵ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سال گذشته ۴۲۲ هزار نسخه‌ الکترونیک نوشتند.

سعید فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۹۶ هزار نسخه به صورت تمام الکترونیکی و ۳۲۶ هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک (استحقاق سنجی) تجویز شده اند.

وی اضافه کرد: به تازگی تعداد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت افزایش یافته همچنین تعرفه ویزیت به صورت الکترونیکی بیشتر از غیرالکترونیکی است بنابراین انتظار می رود که پزشکان بیشتری اقدام به تجویز نسخ الکترونیک به صورت آنلاین کنند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به انجام نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه های استان گفت: ۲۶۶ هزار نسخه الکترونیکی توسط ۱۸۴ داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت استان پیچیده شده است که از این تعداد ۷۳ هزار نسخه به طور کامل الکترونیک و ۱۹۳ هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک ثبت شده است. 

فرجی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ آزمایشگاه مراکز دولتی و دانشگاهی‌ نسخ الکترونیک داشتند عنوان کرد: ۵۲ آزمایشگاه مستقل در این استان فعال هستند که با در نظر گرفتن مراکز دولتی و دانشگاهی، تعداد آنها به ۷۰ مورد می‌رسد که بخشی از آزمایشگاه‌های مراکز دولتی و دانشگاهی اقدام به تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیک کردند. 

فرجی گفت: آزمایشگاهها نیز ۱۰۸ هزار نسخه الکترونیک را ثبت کردند و حدود ۹۱ هزار و ۵۰۰ مورد به صورت نیمه الکترونیک و ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد آن به صورت کامل الکترونیک انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ۲۶ مرکز پرتوپزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند اظهار داشت: با احتساب مراکز دولتی و دانشگاهی تعداد مرکز پرتوپزشکی به ۳۹ مورد می‌رسد و در مجموع ۴۸ هزار نسخه الکترونیک ثبت و ارائه خدمت کردند که ۴۱ هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک ثبت شده است.  

مدیرکل بیمه سلامت همدان ابراز امیدواری کرد نیمی از مراکز دولتی و دانشگاهی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک را داشته باشند اما هم اینک این مطالبه محقق نشده با این وجود خواسته بیمه سلامت از پزشکان افزایش تعداد نسخ الکترونیک به منظور رسیدن به هدف ترسیم شده است.

فرجی گفت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه ای خود مطلع شوند همچنین هرگونه سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه ۱۶۶۶ مطرح کنند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذینفعان سازمان بیمه سلامت شامل بیمه شدگان، مراکز تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان دولت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir  از هشتم اردیبهشت سالجاری راه اندازی و در دسترس عموم قرار گرفته است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha