۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84319286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 روز قدس تنها یک موضوع ملی و منحصر به فلسطین نیست

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: روز قدس تنها یک موضوع ملی و منحصر به فلسطین نیست ، بلکه آرمان اسلامی، انسانی و نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، اظهار داشت: روز قدس امسال در شرایط کرونایی با وضعیتی خاص برگزار می‌شود و این در حالی است که شرایط این روزهای قدس نیز وضعیتی ویژه دارد.
وی اضافه کرد : روز قدس در نگاه امام راحل (ره) مساله ای فراتر از یک موضوع ملی و منحصر  به جهان عرب است به گونه ای که با این نگاه روز قدس، روز جهانی می‌شود و آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است.
حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است و امام خمینی (ره) از همان اولین روز اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ۴۲ سال قبل، به این مهم تاکید کردند.
امام جمعه بجنورد با بیان این که فلسطین و روز قدس نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر هستند، تصریح کرد: رهبر انقلاب که بیانات و منش ایشان ترجمان حرکت و جهاد و نگاه امام خمینی است، در طول ۳۲ سال گذشته به موضوع فلسطین و روز قدس نگاه ویژه‌ای داشته اند و مبدع نظریه محو رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی و رفراندوم مردمی در داخل فلسطین هستند.
مراسم روز قدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شرایط کنونی امسال در فلسطین شرایط خاصی است است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی و سران آن  با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در وضعیتی بغرنجی به سرمی برد و برای انحراف افکار عمومی درصدد حادثه‌سازی‌های مصنوعی در داخل سرزمین‌های اشغالی به جهت نجات از سقوط هستند.
حجت الاسلام نوری افزود :اگرچه برخی تفاوت روش‌ دولت‌های مختلف گاهی اوضاع را بر این رژیم جعلی سخت می‌کند، ولی رژیم صهیونیستی با سقوط ترامپ شرایط سخت‌تری را پیدا کرده است.

وی اظهارداشت : امسال از همان سال‌هاست که نتانیاهو هم از حمایت‌های داخلی و هم از حمایت‌های آمریکا کم‌بهره است و هم به خاطر وضعیت ناپایدار هم‌پیمانانی مانند بن سلمان دچار حیرانی در اتخاذ سیاست‌ها است به گونه ای که در این شرایط از این رژیم خبیث تحرکات دیوانه‌وار دور از انتظار نیست.
امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: بنابراین در شرایط کنونی شایسته است با سنجش وضعیت هر استان و شهرستان و با استفاده از ظرفیت مردمی مساجد، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های انقلابی دانش‌آموزی، دانشجویی و گروه‌های جهادی با خلاقیت‌های انقلابی برای بزرگداشت روز قدس امسال تدابیر لازم مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: استفاده از فرصت پیام جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی و خطبه‌های جمعه در شهرهای آبی و زرد، تجمعات و پویش‌های مجازی، فضاسازی شهرها و مصلاها، اشتراک‌گذاری وسیع برنامه‌های ابتکاری، طوفان‌های مجازی از شعارها و هشتک‌ها و محتواهای ضد صهیونیستی با تمرکز بر پایتختی قدس برای فلسطین و حمایت از حماس و جهاد اسلامی و محکومیت عادی‌سازی روابط و معامله ننگین قرن و نیز بزرگداشت یاد و نام شهدای آزادی فلسطین از پیشنهادهایی هستند که می‌توان اجرا کرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در مرداد ۱۳۵۸ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) روز قدس نامگذاری شد و هر ساله مردم سراسر جهان این روز را گرامی می دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha