۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84319753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش هفت هزار مترمربعی فضاهای ورزشی شیروان در ۸ سال گذشته

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: هفت هزار مترمربع به فضاهای ورزشی این شهرستان خراسان شمالی در هشت سال گذشته افزوده شده است که نقش مهمی در بروز استعدادهای ورزشی دارد.

سیدعباس سیدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی  سه سالن ورزشی در روستاهای کوسه بخش سرحد، مشهد طرقی در بخش مرکزی و گود کشتی امیرآباد احداث شد.

وی گفت: عملیات ساخت طرح های مزبور از سال  ۹۲ آغاز و برای بهره برداری از آن ها، ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف هزینه شد.

سیدیان افزود: اینک عملیات ساخت  ۹ طرح ورزشی شامل سالن ورزشی سه هزار نفره، ژیمناستیک، گود باستانی، سنگوردی، چندمنظوره، سالن ورزشی سنجد بخش قوشخانه، زوارم بخش مرکزی، گود باچوخه خانلق و خانه جوان در دست ساخت است که طرح های مزبور بین ۳۰ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدیان افزود: برای طرح های در دست ساخت تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و اتمام آن ها ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار می طلبد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان زمان اتمام طرح های نیمه تمام را منوط به تخصیص اعتبارات عنوان کرد و  گفت: اینک سرانه  فضای ورزشی در شیروان به ازای هر نفر ۳۳ سانتی متر است که با اختصاص اعتبار و اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام ،سرانه فضای ورزشی شیروان به  نیم مترمربع برای هر نفر خواهد رسید.

سیدیان افزود: شیروان درحال حاضر دارای چهار استخر، سه زمین چمن روباز و ۲۵ سالن ورزشی در شهر وروستا است.

وی گفت: پارسال سه خانه ورزشی روستایی راه اندازی شد که  این خانه های روستایی بزودی تجهیز خواهند شد.

به گفته وی دراین شهرستان ۱۰ زمین روباز روستایی تجهیز شده  و۱۰  سالن سر پوشیده نیز در روستاهای پرجمعیت داریم که قبل از شیوع کرونا به صورت متوسط روزانه ۱۰ هزار نفر از باشگا ه ها واماکن ورزشی شهرستان استفاده می کردند که یک سوم آن بانوان بودند.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha