افتتاح ۱۶۵ کلاس درس در استان تهران همزمان با سراسر کشور
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- یکصد و ۶۵ کلاس درس در قالب ۱۵ طرح آموزشی و فرهنگی به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری امروز /پنجشنبه/ در استان تهران همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح این پروژه‌ها در قالب یکصد و ۶۵ کلاس درس با ۲۶ هزار و ۲۲۶ مترمربع زیربنا و با اعتبار حدود ۱۲۵ میلیارد تومان با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز هفت پروژه آموزشی در قالب ۷۵ کلاس درس با هشت هزار و ۸۵۱ مترمربع زیربنا در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، پیشوا، شهر قدس، شهریار و دماوند به بهره‌برداری رسید.

جاسم حسین‌پور افزود: مدارس خیّرساز زندی با یکهزار و ۱۳۸ مترمربع زیربنا با ۱۲ کلاس درس در شهرستان اسلامشهر و خواهران پوربیات با یکهزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با ۱۲ کلاس درس در شهرستان بهارستان، مدارس خیّرساز موجانی سمیه با ۴۰۷ مترمربع زیربنا با ۶ کلاس درس، استثنایی امام علی(ع) با ۳۳۰ مترمربع زیربنا با ۶ کلاس درس در شهرستان پیشوا و امام‌جعفر صادق(ع) با ۴۹۱ مترمربع زیربنا با هشت کلاس درس در شهر قدس به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: همچنین مدرسه عصمت و آسیه با ۲ هزار و ۹۳۵ مترمربع زیربنا با ۱۵ کلاس درس در شهرستان شهریار و مدرسه خیّرساز بختیاری با ۲ هزار و ۵۰ مترمربع زیربنا با ۱۶ کلاس درس در شهرستان دماوند در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

حسین‌پور اظهارداشت: هشت پروژه آموزشی نیز در قالب ۹۰ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۳۷۵ مترمربع زیربنا در مناطق یک، پنج، هشت، ۱۲ و ۱۴ شهر تهران افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در منطقه یک پایتخت، مدرسه زرّین تاج با ۲ هزار و ۵۰ زیربنا با ۱۵ کلاس درس، مجتمع فرهنگی آموزشی اردوگاه شهید باهنر با چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و عمارت این اردوگاه با ۵۰۰ مترمربع زیربنا بازسازی و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مدرسه نادعلی با سه هزار و ۱۳۵ مترمربع زیربنا با ۲۲ کلاس درس در منطقه پنج، مدرسه دکتر قریب با ۲ هزار و ۵۹۰ مترمربع زیربنا با ۲۰ کلاس درس در منطقه ۱۴ و مدرسه خیّرساز زرازوند با یکهزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا با ۹ کلاس درس در منطقه هشت تهران افتتاح شد.

حسین‌پور بیان کرد: مدرسه استثنایی خزائلی با یکهزار و ۵۵۰ مترمربع زیربنا با ۱۲ کلاس درس بازسازی و مدرسه خیّرساز رضوی با یکهزار و ۴۵۰ مترمربع زیربنا با ۱۲ کلاس درس در منطقه ۱۲ پایتخت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، این مدرسه هم با مشارکت خیّر زرازوند ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در حدود ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در حدود چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه شهر تهران به تحصیل اشتغال دارند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اردیبهشت امسال تعداد ۲۶۸ فضای آموزشی با یکهزار و ۲۹۵ کلاس درس در یکصد و ۸۰ هزار مترمربع زیربنا آماده و با تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار داد.

این فضاهای آموزشی در ۱۵ استان کشور با بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این پروژه‌های آموزشی، حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز در مدارس نوساز به تحصیل بپردازند.

۲۰ فضای آموزشی نیز به همت بنیاد همدلان آینده‌نگر(هاسب) در استان سیستان و بلوچستان و همچنین امروز یکصد و ۸۸ طرح عمرانی، پژوهشی، آموزشی، رفاهی و ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل یکصد و ۵ طرح عمرانی آموزشی، ۲ طرح آموزشی رفاهی دانشگاهی خیّرساز، ۲۰ طرح پژوهشی و زیرساخت پژوهشی، ۵۳ طرح رفاهی و ورزشی دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور و هشت طرح فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور به بهره‌برداری رسید.

جمع سرمایه‌گذاری پروژه‌های وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در سراسر کشور ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان است که برای ۹۰۵ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha