ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور سرعت می‌گیرد

تهران-ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی در شرایط مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد همچنان با قوت ادامه و تسریع در اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، مهراله رخشانی‌مهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های آموزشی در دست احداث شهر تهران اظهارداشت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی، کار ساخت و احداث پروژه‌های آموزشی در تهران و سراسر کشور در حال انجام است، نشان‌دهنده کار و تلاش جهادی در مجموعه نوسازی مدارس است.

وی گفت: به لحاظ اعتباری تلاش می‌کنیم تا پروژه‌هایی همچون «علامه طباطبایی» منطقه ۱۰ تهران با مشکل مواجه نشود و در این راستا از تمام ظرفیت مجموعه بهره خواهیم برد.

رخشانی‌مهر با اشاره به معماری فضاهای آموزشی افزود: موضوع فضای آموزشی و نوع معماری آن بسیار حائز اهمیت است و لازم است در فرایند ساخت مدارس، توجه ویژه و کافی به این موضوعات معطوف شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: محوطه بیرونی و حیاط مدارس نیز نقش بسیار مهمی در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد، از طرفی هم مورد توجه دانش‌آموزان به لحاظ یک محیط شاد و مناسب است، بنابراین در مدت زمانی که دانش‌آموزان در حیاط مدرسه هستند، نیاز است از محیطی بانشاط و مناسب برای بازی برخوردار باشند.

وی گفت: استان تهران نمونه خوبی برای مجموعه کشور در احداث فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد است که با بهره‌گیری از علم معماری روز و تجهیزات مناسب فعالیت می‌کند، البته توقع از تهران هم همین است و باید تلاش بیشتری شود تا مانند همیشه یک الگوی مناسب فعالیت عمرانی و آموزشی باشد.

ساخت فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران نیز در جریان این بازدید اظهارداشت: از زمانی که ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت در پروژه‌های عمرانی آموزشی را صادر کرد، تیم اجرایی و نظارت اداره کل با پیگیری مستمر و حضور همه‌جانبه در فضاهای آموزشی در دست احداث، در تلاش هستند تا فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد را برای حضور دانش‌آموزان مهیا کنند.

علی شهری گفت: استان تهران بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز و حدود هشت هزار فضای آموزشی دارد اما به دلیل مهاجرپذیر بودن، کلاس‌های درس پایتخت همواره دارای تراکم بالاست و فرسودگی برخی از این فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط مرکزی، پایتخت را به عنوان یکی از استان‌های مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: با این وجود، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با تلاش و ممارست توانسته است سالانه یکهزار کلاس درس نوساز، ایمن و با استانداردهای روز را احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش دهد.

شهری با اشاره به سرعت و دقت در ساخت فضاهای آموزشی پایتخت، اظهارداشت: هم‌اکنون تمامی پروژه‌های نیمه تمام گذشته استان تهران فعال شده است و پروژه آموزشی رها شده در تهران وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای تحویل مدارس نوساز به ادارات آموزش و پرورش شده است و با نظارت کیفی که در طول فرایند ساخت مدارس انجام می‌شود، فضاهای آموزشی استاندارد در کمترین زمان ممکن تأمین و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی توجه به معماری و کیفیت مصالح استفاده شده در مدارس تازه تأسیس را از جمله موضوعات مهم در فرایند ساخت عنوان کرد و گفت: با تقویت بخش معماری اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، در تلاش هستیم تا معماری ایرانی اسلامی را مطابق با استانداردهای روز دنیا در ساخت فضاهای آموزشی به کار ببریم.

شهری بیان کرد: با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی کلاس‌های درس شهر و شهرستان‌های استان تهران، ساخت کلاس‌های درس نوساز و ایمن در اولویت کاری قرار دارد و توجه بیشتر به مناطقی است که دارای مدارس فرسوده و تراکم بالایی هستند.

براساس این گزارش، در شرایطی که کشورمان و جامعه جهانی برای مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا از هیچ کوششی فروگذار نسیتند، موضوع ساخت و توسعه فضاهای آموزشی همچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است و مسئولان مربوطه با تلاش فراوان و پیگیری‌های مجدانه‌ سعی دارند تا آغاز سال تحصیلی جدید، فضاهای آموزشی نوساز بیشتری در سراسر کشور در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز به همراه داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت و محمد رکوعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و سیدمهدی حسینی‌نیا و جعفر کاویانی مدیران‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی و منابع انسانی، از برخی فضاهای آموزشی در حال ساخت شهر تهران بازدید کرد و روند اجرای این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد.

این پروژه‌های آموزشی بدین شرح است: «آموزشگاه نادعلی» منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران با ۲۰ کلاس درس در مساحتی بیش از سه هزار و ۶۰۵ مترمربع است، این فضای آموزشی در ردیف طرح «تخریب و بازسازی» تهران قرار داشت و از مهر ۹۹ پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود، «آموزشگاه هفتم آذر» منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران با ۱۵ کلاس درس با زیربنای ۲هزار و ۸۰۰ مترمربع و پیش‌بینی اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اتمام است و «مجتمع آموزشی علامه طباطبایی» منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران مشتمل بر سه واحد آموزشی و ۵۱ کلاس درس با پیش‌بینی اعتبار ۴۱ میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش می‌شود تا مهر ۱۳۹۹ به اتمام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha