مبارزه با رژیم صهیونیستی وظیفه شرعی، عقلی و فطری همه مسلمانان است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: روز جهانی قدس که یادگار ارزشمند و سنت حسنه امام خمینی (ره) است تنها روز مبارزه با رژیم غاصب صهوینیستی نیست بلکه نماد مبارزه ابدی مستضعفان و مظلومان با مستکبران و ظالمان جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز جمعه در مراسم روز قدس که به صورت خودجوش در ارومیه برگزار شد با بیان اینکه امام راحل (ره) شخصیتی عظیم، عارفی دور اندیش و اسلام شناس بود افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب با هوشمندی و درایتی که در انتخاب مناسبت ها و عناوین داشت در انتخاب روز قدس نیز ازآموزه های والای دینی ، آیات و روایات و سره معصومین (ع) الهام گرفت.

وی با اشاره به اینکه براساس آموزه های دین مبین اسلام، پروردگار تبارک و تعالی، انسان مسلمان و مومن را از تسلیم در برابر ظالم نهی کرده است و افزود: مسلمان نه تنها خود تسلیم نمی شود و مبارزه می کند بلکه باید از سایر مظلومان جهان نیز دفاع کند که یکی از مصادیق آن مردم مظلوم فلسطین هستند که سال ها مورد ستم و ظلم هستند و باید از آنها دفاع و با رژیم صهیونیستی مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه با تشریح روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین علی (ع) در خصوص ضرورت اهتمام مسلمان جهان به دفاع از مظلوم و دفع ظلم و مبارزه با ظالم پرداخت و گفت: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم وظیفه شرعی ، ملی، عقلی ، منطقی و فطری همه مسلمانان جهان است .

حجت‌الاسلام قریشی افزود: با اراده الهی و بنابر پیش بینی رهبر معظم انقلاب به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی ملت مظلوم فلسطین و قبله نخست مسلمانان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه جبهه حق و باطل ، کفر و ایمان و مظلوم و ظالم تا ابد ادامه خواهد داشت افزود: این مبارزه ابدی هر روز چهره، شکل و مصداق جدیدی می یابد که در سال ۱۴۰۰ ، این میدان مبارزه  حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کاستن از حضور مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار میدان مبارزه با ظلم و استکبار است و ما باید تلاش کنیم با حضور پرشور و شکوه در این رویداد مهم و انتخابی درست نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد پرچم رژیم صهیونیستی و امریکا به آتش کشیده شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha