دستگاه‌های اجرایی به تعهداتشان برای تکمیل طرح پایاب سد سهند عمل کنند

مراغه – ایرنا – فرماندار هشترود با اشاره به اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح پایان سد سهند موجب تحمیل هزینه‌های اضافه به آن شده، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تعهداتشان برای تکمیل این طرح عمل کنند.

امین امینیان روز یکشنبه در جلسه راهبری سد سهند اظهار داشت: متاسفانه به تعهدهایی که دستگاه‌ها برای تکمیل این طرح داشتند، به خوبی عمل نشده و با وجود پیگیری‌ها، نتیجه قطعی برای تخصیص اعتبارات ماده تبصره ۱۹ اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بروکراسی موجب طولانی شدن اجرای این پروژه شده، بیان کرد: جهاد کشاورزی باید در پرداخت مطالبه‌های پیمانکار جدی‌تر عمل کند و وی به تکمیل فاز یک شبکه پایاب موظف شود.

«امینیان» مدیریت ضعیف پروژه را یکی دیگر از عوامل تاخیر در اجرای طرح عنوان کرد و افزود: نهایتا اگر ظرف یک هفته آینده قرارداد بانکی با بهره‌برداران باقیمانده منعقد نشود، شبکه در این اراضی جمع خواهد شد.

وی افزود: باقیمانده مبلغ قرارداد شرکت پمپ ایران نیز تا یک هفته آینده باید پرداخت شده و پمپ و الکتروموتورها به محل طرح منتقل شود. 

به گزارش ایرنا پیش از این قرار بود مجری اجرای فاز یک پایاب سد بهار امسال تمام اراضی فاز یک به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار  را زیر کشت ببرد و بهره‌برداری از این فاز به افزایش ۱۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر شود.

پایاب سد سهند دارای پنج فاز اجرایی بوده که فقط فاز یک آن کار شده و مابقی فازها هنوز شروع نشده است.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.  

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha