عضو رهبری فتح: قدس همه فلسطین را بدون استثنا متحد می‌کند

تهران – ایرنا- «اسامه القواسمی»، عضو شورای رهبری جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) گفت که فلسطینی ها حتی اگر بر سر موضوع های مختلف با هم اختلاف نظر داشته باشند، قدس همه فلسطینیان را بدون استثنا متحد می‌کند.

القواسمی امروز (دوشنبه) در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار ایرنا گفت که بیشتر رهبران فتح در نتیجه مقابله با اشغالگران در «باب العامود» و «شیخ الجراح» در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

وی تاکید کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت قلبی خود را از مقاومت مردمی در باب العامود و شیخ الجراح اعلام کرده است.

وی اظهار کرد که فتح تمام تلاش خود را از طریق دادگاه کیفری بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می دهد تا اشغالگران صهیونیست را از ادامه تجاوزهای خود بازدارد.

القواسمی افزود که انتفاضه در بیت المقدس تاکید می کند که فلسطینی ها حتی اگر بر سر موضوع های مختلف با هم اختلاف نظر داشته باشند، قدس همه فلسطینیان را بدون استثنا متحد می کند و آنها  جان خود را در راه آزاد سازی آن می دهند و از هدف خود عقب نشینی نمی کنند.

این مقام فتح تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید بداند که انتفاضه سال ۱۹۹۷ممکن است که دوباره تکرار شود زمانی که شارون به محوطه مسجد الاقصی وارد شد و مردم فلسطین قیام کردند.

 وی با اشاره به اینکه وزیران امور خارجه فلسطین و اردن به منظور محاصره سیاسی اسرائیل در کنار هم کار می کنند، افزود که این یک حماسه یکپارچه سیاسی در همه جناح ها به ریاست ابومازن  و با دیپلماسی بین المللی است.

قدس و سرزمین های اشغالی از ماه مبارک رمضان شاهد درگیری صهیونیست ها با مردم فلسطین بوده است.

در تازه ترین جنایت، حمله امروز (دوشنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی به زخمی شدن ۲۷۸ نفر از فلسطینیان منجر شد.

هلال احمر فلسطین در تازه ترین آمار خود از تلفات امروز درگیری‌های مسجدالاقصی و قدس اشغالی اعلام کرد که ۲۷۸ نفر از فلسطینیان در حملات نظامیان صهییونیست مجروح شدند.

همزمان با قدس اشغالی، بسیاری از شهرهای کرانه باختری و نوار غزه نیز به صحنه درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در حمایت از ساکنان قدس اشغالی تبدیل شده است.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی بود.

پیشتر "ایهود اولمرت" نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال آغاز انتفاضه جدید فلسطینیان هشدار داده بود.

اولمرت به حوادث و اعتراض‌های اخیر در قدس اشاره و گفته بود که این حوادث نشانه آن است که اوضاع در آستانه فروپاشی قرار دارد و ممکن است هر لحظه، بیشتر شود.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی "شیخ جراح" ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت شرایط موجب تشکیل جلسه امنیتی دادند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله یک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه نظامیان اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha