۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 84326159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در سال ۹۹

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 84326159
کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در سال ۹۹

تهران- ایرنا- بررسی داده‌های آماری نشان می‌دهد که ۱۴.۲ درصد از جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی کشور پارسال بیکار بودند و این نرخ نسبت به سال ۹۸، ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مرکز آمار وضعیت اشتغال و بیکاری در سال ۹۹ را منتشر کرد. نرخ بیکاری در دوره زمانی مذکور ۹.۶ درصد شد.

بر این اساس ۴۱.۳ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

بررسی نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال نشان می‌دهد که سال گذشته ۲۳.۷ درصد بیکار بوده‌اند و این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به روستاها بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری این گروه سنی نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به سال ۹۸، ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین سال گذشته نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نزولی بوده و ۲.۵ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است و نرخ بیکاری این گروه به ۱۴.۲ درصد رسیده است.

سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۸.۹ درصد بوده است و این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در شهرها در مقایسه با روستاها بیشتر بود.

سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان ۲۵ درصد بود. سهم مردان فارغ التحصیل شاغل نسبت به زنان بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha