مدیرعامل هلال احمرخراسان رضوی: تهیه نقشه خطرپذیری نیازمند همکاری است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: تهیه نقشه خطرپذیری استان و مشهد نیازمند همکاری همه دستگاههای متولی و دخیل مانند بنیاد مسکن و شهرداری‌هاست تا بتوان این نقشه را تدوین کرد.

سیدمجتبی احمدی روز سه‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون هلال احمر ۶۰ درصد کار تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری مشهد از جمله تعیین مکان های اسکان اضطراری، محل امن فرود بالگرد امدادی و سوله‌های امن را انجام داده است و یک سری اقدامات را سایر دستگاهها و مجموعه‌ها باید نهایی کنند.

وی اضافه کرد: تهیه و تدوین این نقشه در امر امدادرسانی در حوادث و سوانحی مانند زلزله و سیل کمک می کند و موجب تسهیل و تسریع در امدادرسانی می شود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: آنچه در حیطه و تخصص هلال احمر است تقریبا آماده شده و برای تکمیل، به یک سری اطلاعات نیاز است.

احمدی با اشاره به فعالیتهای هلال احمر افزود: در حال حاضر خراسان رضوی جزء استانهای برتر در امر امداد و نجات است و آمادگی امدادرسانی در حوادث حوزه‌های مختلف از جمله سیلاب، کوهستان و آوار را دارد اما همچنان به روز شدن تجهیزات و تکمیل تجهیزات جزء ضرورتهاست.

وی ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون نیروهای هلال احمر در بخشهای مختلف فعالیتها و تلاشهای فراوانی را در قالب طرحهای مختلف انجام داده‌اند از جمله در قالب اجرای طرح ناظران سلامت طی سال گذشته ۲۱۶ هزار و ۲۱۵ نفر از خدمات بهداشتی، نظارتی این طرح بهره‌مند شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ روز اجرای طرح آمران سلامت و ارائه خدمات و کمکهای بهداشتی به مسافران در سال گذشته ۳۴۹ هزار و ۳۱۰ نفر از خدمات جوانان و داوطلبان در این بخش بهره بردند.

احمدی افزود: در قالب قرارگاه مواسات و همدلی نیز بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد ریال در بین خانواده‌های نیازمند در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال از محل کمکهای مردمی و بودجه دولتی این جمعیت کمکهای بهداشتی، حمایتی، معیشتی و تجهیزاتی به آسیب دیدگان کرونا در استان ارائه شد.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۶۳ امدادگر و نجاتگر پارسال در هزار و ۵۲ حادثه استان امدادرسانی کردند که در این حوادث که شامل حوادث جاده‌ای، برف و کولاک، سیلاب،کوهستان و آوار می‌شد ۸۲۸ نفر اسکان اضطراری شدند و ۶۴۰ مصدوم به مرکز درمانی انتقال یافتند.

احمدی افزود: طی سال گذشته ۲۸۲ دوره کمکهای اولیه، ۲۱۵ دوره مهارت‌های پایه امدادی و ۶۵ دوره عمومی امداد و نجات در استان برگزار شد و ۲۹۰ نفر در قالب تیمهای تخصصی بازآموزی شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha