۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84326613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: تولید محور بودن، رمز موفقیت اقتصاد و فرهنگ شهر است

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه نبود فرهنگ تولید محور در حوزه فرهنگ و اقتصاد از مشکلات جدی است، گفت: تولید محور بودن، رمز موفقیت اقتصاد و فرهنگ شهر است.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع بررسی ویژگی های شاخص های فرهنگی و ارایه پیشنهاد برای قرار گرفتن سقز، صاحب و سنته در اولویت شهرهای خلاق برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ تولید محور باعث زایش و پویایی و خلاقیت در حوزه های مختلف می شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قرار داریم، افزود: معظم له کردستان را به عنوان استانی فرهنگی و هنری معرفی کردند و بی تردید یکی از شاخص های اصلی شهرستان سقز برای قرار گرفتن در زمره شهرهای خلاق، بحث فرهنگ است.

وی اضافه کرد: باید در جلسه های آینده بعد از تعیین اعضای برنامه ریزی شهرهای خلاق شامل، مسوولان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و نماینده صنایع، راهکارها و پیشنهادهای لازم ارایه شود.

کریمیان با بیان اینکه شهرستان سقز در حوزه های دیگر هم از جمله کشاورزی چون کشت گلخانه ای سرآمد است، یادآور شد: ۳۰۰ هکتار سهمیه آب برای ایجاد گلخانه اخذ شده است که این ظرفیت، ‌زیرساخت خوبی در حوزه اقتصاد است.

فرماندار ویژه سقز، افزود: شهرستان سقز در حوزه سرمایه گذاران و صاحبان ایده، غنی است و پیوند این دو حوزه، باعث خلق ثروت و رونق تولید می شود.

رشید میرحسامی، شهردار سقز هم با اعلام حمایت از حوزه فرهنگ اظهار داشت: سقز از لحاظ فضای سبز، سرآمد کردستان و استان های همجوار است و به زودی احداث پارک ۳۰ هکتاری هم آغاز می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز هم در این جلسه گفت: این شهرستان از لحاظ هنرهای نمایشی، پارچه و مد لباس و چاپ و نشر دارای ظرفیت های مناسبی برای معرفی به عنوان شهرخلاق است.

هیوا حاج محمدی افزود: قرار گرفتن شهرستان سقز در رده شهرهای خلاق، برای اقتصاد شهر، فرهنگ و هنر و گردشگری دارای مزایای ویژه ای است.

حجت الاسلام برومند رازیانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز هم با بیان اینکه، شبکه شهر خلاق، شامل شهرهایی است که قصد دارند تجربیات، ایده‌ها و بهترین راه‌حل‌های خود را در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر به مشارکت گذاشته و توسعه اقتصادی را دنبال کنند، بر استفاده از ظرفیت تمام صاحبنظران تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha