تجمع و راه پیمایی مردم عراق در حمایت از فلسطین

بغداد - ایرنا - باوجود ممنوعیت ۱۰ روزه تردد اعلام شده از سوی دولت عراق برای مهار ویروس کرونا که از دیروز چهارشنبه آغاز شد؛ اقشار مختلف مردم عراق در دسته‌های پراکنده از عصر امروز تاکنون چندین راه پیمایی و تجمع در نقاط مختلف کشور بویژه پایتخت برگزار کردند.

به گزارش ایرنا در این تجمعات و راه پیمایی‌ها که پیشاپیش آن تصاویر رهبران دینی بویژه آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع بزرگ شیعیان عراق، شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و پلاکاردهایی در حمایت از آزادی بیت المقدس جلوه گری داشت؛ شعارهایی بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی سرداده شد.

تصویری از شهید سلیمانی در دست جوان عراقی - نوشته شده: درود بر سلیمانی درهر هنگامی که تل آویو مورد هدف قرار میگیرد

همچنین در تعدادی از تجمعات و راه پیمایی های مردم بغداد؛ بر علیه حامیان بین المللی و منطقه ای رژیم صهیونیستی همچون آمریکا و سعودی شعارهایی سر داده شد.

تجمع و راه پیمایی مردم عراق در حمایت از فلسطین
کاروان خودرویی در بغداد برای حمایت از فلسطین

رژه چند کاروان خودرویی در حمایت از مردم فلسطین نیز در سطح بغداد گزارش شده است.

همچنین بر اساس تصاویر و فیلم های منتشره در شبکه‌های اجتماعی هم اکنون نیز چند تجمع ضد صهیونیستی در سطح شهر بغداد برپاست. 

به گزارش ایرنا پس از صدور پیام آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها؛ نفرت عمومی در این کشور از آدم کشی و قتل عام زنان و کودکان در فلسطین بالا گرفته است.

یک شهروند عراقی تصویر شهید باسم عیسی یکی از فرماندهان حماس که در حملات اخیر به شهادت رسید را در دست گرفته

همچنین در سطح سیاسی و دولتی نیز رییس جمهور و نخست وزیر عراق در تماس های جداگانه با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین؛ حمایت دولت و ملت عراق را از آرمان قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی ابراز کردند.

تجمع و راه پیمایی مردم عراق در حمایت از فلسطین
تجمع امشب در بغداد برای حمایت از فلسطین که در رسانه های عراق هم بازتاب یافت

همچنین در دو روز گذشته با شدت یافتن حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهرهای دیگر مخصوصا مذهبی عراق از جمله نجف شاهد تجمعات مردمی در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس بودند.

در شهر نجف مردم با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی انزجار خود را از حملات بیرحمانه این رژیم علیه مردم عادی و کودکان اعلام کردند.

این تجمعات در حالیست که پیش از این گفته می‌شد برخی قدرتهای جهانی به دولت عراق برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی فشار می آورند.  

گفتنی است چند تجمع مردمی دیگر هم در بغداد برپا شد که در آن لغو ممنوعیت تردد از دولت عراق خواسته شده است.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha