۹۱ عمل جراحی شکاف کام در بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان انجام شد

زاهدان- ایرنا- رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: تیم جراحی این بیمارستان سال گذشته با پذیرش ۹۱ بیمار دچار شکاف کام و لب سلامتی را به خانواده‌های آنان هدیه داده‌اند.

دکتر فرحناز میر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ایده آل ترین زمان برای انجام جراحی ترمیم شکاف لب و کام در سال اول تولد فرد است که شاید در دوران نوجوانی نیاز به جراحی و هزینه های اضافی برای  بازسازی و ترمیم داشته باشد.

وی ادامه داد: تیم جراحان کودکان و فک و صورت این بیمارستان با بهره از بروزترین دانش ها و استفاده از تجارب پزشکان و متخصصان انجمن شکاف کام و لب بلژیک اعمال جراحی را به بهترین نحو انجام می دهند.

رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان افزود: علاوه بر این تیم توانبخشی و گفتار درمانی بیمارستان پس از عمل جراحی، اقداماتی را در خصوص بازتوانی در گفتار کودکان انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: شکاف لب یا لب شکری به وضعیتی اشاره دارد که در آن یک شکاف و فضای باز در طول لب وجود داشته باشد به طوری که لب فوقانی و بینی را به هم وصل کند، این شکاف زمانی رخ می‌دهد که سقف دهان در حین رشد اولیه جنین در داخل رحم مادر، به درستی بسته نشود.

میر اظهارداشت: انجام مراقبت‌های منظم دوران بارداری، توجه به سوابق بارداری های قبلی و توجه به توصیه پزشکان و کادر بهداشت و درمان در زمان بارداری احتمال بروز این ناهنجاری مادرزادی را کاهش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha